BibTex RIS Cite

Ottoman Manastir versus Contemporary Macedonian Bitola: A Historical Survey / Osmanlı Manastırı ve Günümüz Makedon Bitola’sı: Tarihsel Bir İnceleme

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2, - , 01.12.2012

Abstract

Tarihsel olarak Osmanlı dönemi Manastır şehri günümüzdeki karşılığı olan Makedonya şehri Bitola gibi önemli bir merkezdi. Şehrin doğal ve coğrafi genişliği sosyoekonomik ve politik-kültürel hayatta önemli bir rol oynamıştır. Kadim Via Egnatia güzergahındaki avantajlı konumundan dolayı, daha Osmanlıların şehri fethinden önce dahi önemli bir şehir merkezi haline gelmiştir. Yine Manastır/Bitola şehrinin bu özelliğinden dolayı, Osmanlılar şehri ele geçirdikten sonra şehrin bu yönünü daha da öne çıkaracak ve şehrin ekonomik büyümesini sağlayacak planlar üzerinde çalışmaya başlamışlardır. Osmanlı idaresi tüccarlar, işadamları ve diğer meslek erbabı, özellikle de Yahudiler, için yeni imkanlar sağlamış ve İmparatorluğun diğer bölgelerinden bu grupların Manastır/Bitola’ya göç edip buraya yerleşmelerine neden olmuştur. Bu makalede, Manastır/Bitola şehrinin Osmanlı idaresinin başlangıcından günümüze sosyal, ekonomik, dini, eğitim ve diğer alanlardaki gelişmelerden bazı kesitler incelenmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mesut Idriz This is me

Publication Date December 1, 2012
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Idriz, M. (2012). Ottoman Manastir versus Contemporary Macedonian Bitola: A Historical Survey / Osmanlı Manastırı ve Günümüz Makedon Bitola’sı: Tarihsel Bir İnceleme. Adam Academy Journal of Social Sciences, 2(2).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published in ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0). This license permits reproduction, distribution, data mining, indexing, and dissemination across search engines, websites, blogs, and other platforms, provided that proper attribution is given to the original articles, datasets, graphics, and supplementary materials.

Open access is a principle that facilitates interdisciplinary communication and fosters collaboration across different fields. In line with this approach, ADAM ACADEMY contributes added value to its field by ensuring broad accessibility and promoting a transparent evaluation process for its publications.