BibTex RIS Cite

Osmanlı Devleti’nin Balkan Devletleri İle İlişkilerinde Belirleyici Bir Unsur Olarak 1877- 1914 Dönemi Nüfus Hareketleri

Year 2011, Volume: 1 Issue: 2, - , 01.12.2011

Abstract

Nüfus konusu, Balkanlarda etkinliği olan devletler açısından 19. yüzyılda yeni bir anlam ve önem taşımıştır. Dönem nüfus hareketleri, devletlerin birbirleri ile ilişkisinde önemli bir enstrüman, bir etki aracıdır. Konu Osmanlı Devleti açısından öncelikle, kaybedilen topraklardan elde kalanlara veya daha güvenli bölgelere doğru hareket halindeki Müslüman nüfusun can, mal ve diğer ihtiyaçları/hakları ile devletin güvenliği problemi olarak algılanmıştır. Süreç takip edildiğinde görülür ki, Osmanlı Devleti savaştan mağlup taraf olarak çıkmış bir devletin bu konuda yaşayabileceği neticeyi büyük bir baskı aracı olarak her yönü ile yaşamıştır. 19. yüzyılın ikinci yarısında başlayıp 20. yüzyılın ilk dönemine kadar önemini kaybetmeden devam eden bu süreç, Osmanlı toplumsal sisteminin devlet, kurumları ve bunların işleyişi bakımından önemli bir sağlık göstergesi olarak değerlendirilebilir. Diğer devletlerin bu konuda ürettiği durumları, birer girdi olarak algılama, uygun çıktılar üretme sürecindeki başarısı itibariyle (içinde bulunduğu olumsuz şartlara rağmen) önemli bir başarı elde ettiği görülür.

Year 2011, Volume: 1 Issue: 2, - , 01.12.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülfettin Çelik This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Çelik, G. (2011). Osmanlı Devleti’nin Balkan Devletleri İle İlişkilerinde Belirleyici Bir Unsur Olarak 1877- 1914 Dönemi Nüfus Hareketleri. Adam Academy Journal of Social Sciences, 1(2).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published in ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0). This license permits reproduction, distribution, data mining, indexing, and dissemination across search engines, websites, blogs, and other platforms, provided that proper attribution is given to the original articles, datasets, graphics, and supplementary materials.

Open access is a principle that facilitates interdisciplinary communication and fosters collaboration across different fields. In line with this approach, ADAM ACADEMY contributes added value to its field by ensuring broad accessibility and promoting a transparent evaluation process for its publications.