Bu
çalışmanın amacı, etkileşimli masal anlatım tekniğinin ortaokul 5. sınıf
öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisini ölçmektir. Araştırmada, nicel
model ile nitel model birlikte kullanılmıştır. Etkileşimli masal anlatım
tekniğinin etkililiğini ölçmek amacıyla nicel model, bu etkililiği daha iyi
tartışmak için görüşme tekniği kullanılarak nitel model desteği sağlanmıştır.
Araştırmanın nicel model kısmında, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel
desene yer verilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler üzerinde yapılan
analizler sonucu, deney grubu öğrencilerinden etkileşimli masal anlatım tekniği
sonrası elde edilen sontest verilerinin ortalamalarının, mevcut yöntem
kullanılarak elde edilen öntest verilerinin ortalamalarından anlamlı düzeyde
yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Deney
ve kontrol grubu öğrencilerinin sontest verilerinin cinsiyete göre, baba
eğitim, anne eğitim ve anaokulu eğitimi alma durumuna göre farklılaşmadığı tespit
edilmiştir (p>.05). Deney grubu öğrencilerine ait sontest verilerinin
ortalamalarının, kontrol grubu öğrencilerinin sontest verilerinin
ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir (p<.05). Deney
grubu öğrencilerine ait kalıcılık verilerinin ortalamalarının, kontrol grubu
öğrencilerinin kalıcılık verilerinin ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek
olduğu saptanmıştır (p<.05). Deney grubu
öğrencilerine ait kalıcılık verilerinin ortalamalarının, sontest verilerinin
ortalamalarından anlamlı düzeyde düşük olduğu, yine aynı şekilde kontrol grubu
öğrencilerine ait kalıcılık verilerinin ortalamalarının, sontest verilerinin
ortalamalarından anlamlı düzeyde düşük olduğu tespit edilmiştir (p<.05).
Son olarak her iki grup öğrencileri ile görüşme yapılmıştır. Deney
grubu öğrencileri ile yapılan görüşme sonucunda öğrencilerin, etkileşimli
biçimde anlatılan masalları daha çok sevdikleri, daha dikkatli ve uzun süre
dinleyebildikleri, anlatım süresince daha çok eğlendikleri sonucuna
ulaşılmıştır. Kontrol grubu ile yapılan görüşme sonucunda öğrencilerin, bazı
masal metinlerini anlamakta güçlük çektikleri, masal dinlemenin diğer beceri
alanlarına olumlu yönde katkı sağladığını düşündükleri ve masalları
somutlaştırarak anlatmanın daha yararlı olacağını düşündükleri belirlenmiştir.
Masal anlatıcılığı etkileşimli masal anlatımı dinleme eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |