Profesyonel gelişim, öğretmen profesyonelliği ve niteliğinin temel taşıdır. Öğretmenlerin değişen şartlara göre farklı becerilerle donanmış olması öğretim süreçlerinin kolaylaşmasına ve profesyonel düzeyde eğitim ve öğretim hizmetlerinin sunulmasına katkı sağlamaktadır. Bilim, teknoloji ve
pedagojik bakış açılarında oluşan değişimlerle, ikinci
dil öğretmenleri için de bir öğrenme ve yükselme süreci olarak
tanımlanabilecek bireysel ve mesleki gelişim programlarına ihtiyaçlarına dikkat
çekilmektedir. Araştırmalar, etkili mesleki gelişim programlarının öğretmenlerin bilgi ve becerileri
üzerinde olumlu değişimler oluşturduğunu söylemektedir. Bu bağlamda ikinci dil öğretmenlerinin bireysel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak için çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Bu araştırmada, bu çalışmalardan biri olan ve Amerika Birleşik Devletleri’nin pek çok eyaletinde,
üniversitelerin bünyesinde uygulanmakta olan STARTALK Öğretmen Eğitimi Programlarının incelenmesi ve Türkiye’de
Arapça öğretmenlerinin mesleki gelişimi üzerine katkısının tartışılması
amaçlanmıştır. Çalışmanın odak noktasını Arapça Öğretmeni Eğitim Programları oluşturmaktadır. Bu araştırma ile ülkemizdeki Arapça öğretmenlerinin bireysel ve mesleki
yönden gelişimlerine destek olmak amacıyla STARTALK
Programının tanıtılması, metodolojik uygulamalar içeren etkinlik başlıklarının sunulması ve Türkiye’de
Arapça öğretiminin iyileştirilmesine katkı sağlanması hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 5, 2019 |
Submission Date | May 3, 2019 |
Acceptance Date | May 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |