Osmanlı Devleti, 30 Ekim 1918 yılında Mondros Ateşkes Antlaşması ile fiilen sona ermişti. Bu antlaşma maddelerine dayanarak İtilaf Devletleri, Osmanlı Devleti’ne ait toprakları işgal etmişti. Bu işgalleri gören Mustafa Kemal Paşa ve arkadaşları bir çözüm arıyorlardı. Mustafa Kemal’in 19 Mayıs 1919’da Anadolu’da artık “İstiklâl” mücadelesi başlamıştı. 23 Nisan 1920’de ise Büyük Millet Meclisi kurularak milli egemenliğe dayalı tam bağımsız bir devlet kurulmuş oldu. Büyük Millet Meclisi’nin kurulmasının ardından meclise karşı ayaklanmalarda kendini göstermeye başladı. BMM’ye karşı yapılan ayaklanmalara önlem olarak 29 Nisan 1920’de Hıyanet-i Vataniye Kanunu çıkarıldı. Meclis, kendi otoritesini koruyup varlığını sürdürebilmesi ve çıkarılan kanunun uygulanması için 11 Eylül 1920’de İstiklâl Mahkemeleri kuruldu. Ayaklananlar, İstiklâl Mahkemesinde yargılandı. Sadece ayaklananlar değil o dönemde Anadolu’ya Yabancı Devletler tarafından gönderilen casuslarda yargılanmıştı. Seçilen bu kazanıma hem İstiklâl Mahkemeleri hem de burada yargılanmış olan İngiliz Casusu Mustafa Sagir ile bir etkinlik hazırlayarak öğrencilerin etkinlik yoluyla kazanımı kavramaları beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume 4, Issue 2 |
Bibtex | @research article { adeder587496, journal = {Araştırma ve Deneyim Dergisi}, eissn = {2548-1282}, address = {}, publisher = {Ayten KİRİŞ AVAROĞULLARI}, year = {2019}, volume = {4}, number = {2}, pages = {88 - 98}, title = {TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR}, key = {cite}, author = {Çelikağı, Leylanur} } |
APA | Çelikağı, L. (2019). TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR . Araştırma ve Deneyim Dergisi , 4 (2) , 88-98 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/51789/587496 |
MLA | Çelikağı, L. "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR" . Araştırma ve Deneyim Dergisi 4 (2019 ): 88-98 <https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/51789/587496> |
Chicago | Çelikağı, L. "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR". Araştırma ve Deneyim Dergisi 4 (2019 ): 88-98 |
RIS | TY - JOUR T1 - TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR AU - LeylanurÇelikağı Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Araştırma ve Deneyim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 88 EP - 98 VL - 4 IS - 2 SN - -2548-1282 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Research and Experience Journal TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR %A Leylanur Çelikağı %T TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR %D 2019 %J Araştırma ve Deneyim Dergisi %P -2548-1282 %V 4 %N 2 %R %U |
ISNAD | Çelikağı, Leylanur . "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR". Araştırma ve Deneyim Dergisi 4 / 2 (December 2019): 88-98 . |
AMA | Çelikağı L. TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR. (REJ). 2019; 4(2): 88-98. |
Vancouver | Çelikağı L. TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR. Araştırma ve Deneyim Dergisi. 2019; 4(2): 88-98. |
IEEE | L. Çelikağı , "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: İSTİKLÂL MAHKEMELERİNDE HİNT ASILLI BİR İNGİLİZ CASUS: MUSTAFA SAGİR", Araştırma ve Deneyim Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 88-98, Dec. 2019 |