Bu araştırmada akademisyenlerin STEM eğitimine yönelik inançlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, dört farklı üniversitenin eğitim fakültesi fen bilgisi eğitimi anabilim dalında görev yapan altı akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri görüşme tekniği ile toplanmış olup veri toplama aracı olarak, davranışsal, normatif ve kontrol inançlarını belirlemeye yönelik soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre akademisyenler, STEM uygulamalarının avantajlarına yönelik, öğrencilerin yaşam becerilerini geliştirdiği, etkili öğrenmelerini sağladığı, ilgilerini çektiği, mesleki tecrübelerini, akademik başarılarını ve motivasyonlarını artırdığı, problem çözme, karar verme, tasarım odaklı düşünme ve yaratıcılık becerilerini geliştirdiği şeklinde davranışsal inanca sahiptirler. Akademisyenlerin STEM uygulamalarının dezavantajlarına yönelik davranışsal inançları, STEM uygulamalarının çok zaman gerektirdiği, materyal fiyatlarının yüksek ve bütçenin yetersiz olduğu, STEM uygulamalarının bazı ders konularına uygun olmadığı ve kalabalık sınıflarda uygulamanın zor olduğu şeklindedir. Akademisyenler, diğer meslektaşlarının ve üniversitelerin, STEM uygulamalarına yönelik hem destek hem de engel oluşturabileceği şeklinde normatif inançlara sahiptirler. Akademisyenler, kontrol inançlarına ilişkin görüşlerinde kolaylaştırıcı durum olarak en çok basit malzemeler ile STEM uygulamalarının yapılabildiğini vurgulamıştır. Akademisyenlerin STEM uygulamalarının zorluklarına yönelik inançları, STEM aktiviteleri için ayrılan bütçenin sınırlı olması, ders için ayrılan sürenin kısıtlı olması, düşük bilgi seviyesi ve yetersiz işbirliği şeklindedir. Araştırma bulguları ışığında, STEM uygulamalarının yaygınlaştırılması, müfredat ve ders sürelerinin gözden geçirilmesi, mali kaynakların artırılması ve paydaşlar arasındaki işbirliğinin desteklenmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors |
|
Publication Date | June 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 7, Issue 1 |
Bibtex | @research article { adeder1094216, journal = {Araştırma ve Deneyim Dergisi}, eissn = {2548-1282}, address = {}, publisher = {Ayten KİRİŞ AVAROĞULLARI}, year = {2022}, volume = {7}, number = {1}, pages = {1 - 18}, doi = {10.47214/adeder.1094216}, title = {FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI}, key = {cite}, author = {Taktat Ateş, Yeşim and Saraçoğlu, Sibel and Ateş, Hüseyin} } |
APA | Taktat Ateş, Y. , Saraçoğlu, S. & Ateş, H. (2022). FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI . Araştırma ve Deneyim Dergisi , 7 (1) , 1-18 . DOI: 10.47214/adeder.1094216 |
MLA | Taktat Ateş, Y. , Saraçoğlu, S. , Ateş, H. "FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI" . Araştırma ve Deneyim Dergisi 7 (2022 ): 1-18 <https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/70364/1094216> |
Chicago | Taktat Ateş, Y. , Saraçoğlu, S. , Ateş, H. "FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI". Araştırma ve Deneyim Dergisi 7 (2022 ): 1-18 |
RIS | TY - JOUR T1 - FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI AU - Yeşim Taktat Ateş , Sibel Saraçoğlu , Hüseyin Ateş Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47214/adeder.1094216 DO - 10.47214/adeder.1094216 T2 - Araştırma ve Deneyim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 18 VL - 7 IS - 1 SN - -2548-1282 M3 - doi: 10.47214/adeder.1094216 UR - https://doi.org/10.47214/adeder.1094216 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Research and Experience Journal FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI %A Yeşim Taktat Ateş , Sibel Saraçoğlu , Hüseyin Ateş %T FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI %D 2022 %J Araştırma ve Deneyim Dergisi %P -2548-1282 %V 7 %N 1 %R doi: 10.47214/adeder.1094216 %U 10.47214/adeder.1094216 |
ISNAD | Taktat Ateş, Yeşim , Saraçoğlu, Sibel , Ateş, Hüseyin . "FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI". Araştırma ve Deneyim Dergisi 7 / 1 (June 2022): 1-18 . https://doi.org/10.47214/adeder.1094216 |
AMA | Taktat Ateş Y. , Saraçoğlu S. , Ateş H. FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI. (REJ). 2022; 7(1): 1-18. |
Vancouver | Taktat Ateş Y. , Saraçoğlu S. , Ateş H. FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI. Araştırma ve Deneyim Dergisi. 2022; 7(1): 1-18. |
IEEE | Y. Taktat Ateş , S. Saraçoğlu and H. Ateş , "FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ AKADEMİSYENLERİN STEM EĞİTİMİ İNANÇLARI", Araştırma ve Deneyim Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 1-18, Jun. 2022, doi:10.47214/adeder.1094216 |