Amaç: Deri hastalıklarının çoğu öncelikle birinci basamak sağlık kuruluşlarındaki
hekimler tarafından görüldüğü için öğrencilik döneminde verilen dermatoloji
eğitimi sık sık güncellenmelidir. Vakaya dayalı öğrenme modelinde bilginin
belli bir olguya odaklandırılarak gözden geçirilmesi hedeflenir. Çalışmamızda üniversitemizdeki
öğrencilere verilen dermatoloji stajı eğitiminin yeterlilik düzeyinin
değerlendirilmesi ve vakaya dayalı öğrenme metodunun öğrenci eğitimine
katkısının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim
gören 47 altıncı sınıf öğrencisi çalışmaya dahil edildi. Eğitim öncesi
öğrencilere birinci basamak sağlık kuruluşlarında en sık rastlanan
hastalıklardan seçilen 10 vaka resmi (sırasıyla pedikülozis kapitis, tinea
kapitis, herpes genitalis, tinea fasiyalis, erizipel, zona zoster, viral siğil,
ürtiker, seboreik dermatit ve atopik dermatit) gösterildi. Her resim için tanı
ve tedavi cevaplarının yazılabileceği boş alanlar içeren açık uçlu
anketler dağıtıldı. Cevaplar toplandıktan sonra resimlerdeki vakaların tanı ve
tedavileri anlatıldı. Eğitim tamamlandıktan sonra anketler tekrarlandı.
Bulgular: Eğitim öncesi ve sonrası tanıya yönelik verilen cevaplar
karşılaştırıldığında iki, dört, beş, yedi ve sekizinci sorularda istatistiksel
olarak anlamlı fark bulundu (p< 0,05). Eğitim öncesi ve sonrası tedaviye
yönelik verilen cevaplar karşılaştırıldığında bir, üç, dört, altı, yedi ve
sekizinci sorularda istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edildi (p<
0,05).
Sonuç: Çalışmamızda vaka görselleri üzerinden yapılan eğitimde doğru tanı
oranlarının eğitim öncesine göre belirgin olarak arttığı tespit edildi. Bu
sonuç dermatoloji stajında vaka temelli eğitimin önemini göstermektedir.
Objective: Since most of the skin diseases are seen primarily by physicians in
primary health care institutions, dermatology training given during the student
period should be updated frequently. The case-based learning model aims to
review information by focusing on a particular case. The aim of this study was
to evaluate the proficiency level of dermatology internship education given to
students in our university and to evaluate the contribution of case-based
learning method to student education.
Materials and Methods: Forty seven sixth grade students studying at
İnönü University Faculty of Medicine were included in the study. Before the
training, 10 case pictures (pediculosis capitis, tinea capitis, herpes
genitalis, tinea facialis, erysipelas, zona zoster, viral wart, urticaria,
seborrheic dermatitis and atopic dermatitis) were shown to the students.
Open-ended questionnaires were distributed for each picture with blank spaces
for diagnosis and treatment responses. After the answers were collected, the
diagnosis and treatment of the cases were explained. After the training was
completed, the questionnaires were repeated.
Results: When the answers given before and after education were compared, a
statistically significant difference was found in the questions two, four,
five, seven and eight (p <0.05). When the answers given before and after the
training were compared, a statistically significant difference was found in the
questions one, three, four, six, seven and eight (p <0.05).
Conclusion: In our study, it was found that accurate diagnosis rates increased
significantly when compared with pre-training in case-based education. This
result shows the importance of case based education in dermatology internship.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 22, 2019 |
Acceptance Date | December 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 3 |