Aim: This study, which was planned during compulsory distance education due to the coronavirus pandemic, was carried out to determine the self-regulated learning skills and readiness of nursing students and their views on distance education.
Materials and Methods: The study was carried out with a cross-sectional and correlational design. The study was conducted in the Nursing Department of the Health Sciences Faculty. The sample of this study consisted of 184 nursing students. Data were collected with a personal information form, the Opinion Scale for Distance Education, the Self-Regulated Learning Skills Scale, and the Self-Directed Learning Readiness Scale.
Results: The mean score of the effectiveness subdimension of the opinions scale for distance education was low. There was a positive and significant relationship between students’ readiness for self-directed learning and their self-directed learning skills with their views on distance education.
Conclusion: In order for students to have positive views and behaviors in the distance education process, their readiness for self-directed learning should be evaluated and their self-directed learning skills should be improved.
NO
NO
NO
Amaç: Koronavirüs salgını nedeniyle zorunlu uzaktan eğitim sırasında planlanan bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ve hazır bulunuşlukları ile uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, kesitsel ve ilişki arayıcı desende gerçekleştirilmiştir. Araştırma Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın örneklemini 184 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, kişisel bilgi formu, Uzaktan Eğitim Görüş Ölçeği, Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği ve Kendi Kendine Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Uzaktan eğitime yönelik görüşler ölçeğinin etkililik alt boyutu puan ortalaması düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin özyönetimli öğrenmeye hazır oluşları ve özyönetimli öğrenme becerileri ile uzaktan eğitime ilişkin görüşleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin olumlu görüş ve davranışlara sahip olabilmeleri için öz-yönetimli öğrenmeye hazır bulunuşlukları değerlendirilmeli ve öz-yönetimli öğrenme becerileri arttırılmalıdır.
NO
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | NO |
Publication Date | April 23, 2022 |
Submission Date | July 8, 2021 |
Acceptance Date | January 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 1 |