BibTex RIS Cite

Türkiye’de Halk Eğitimi: Tarihsel Gelişimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 48 - 62, 01.12.2011

Abstract

Bireylerin örgün eğitim sonrasındaki yaşantısı ve örgün eğitimden yararlanamayan bireylerin çağımızın gerektirdiği bilgi ve beceriyi edinebilmesi, örgün eğitim sonrası eğitimle olanaklıdır. Bu nedenle halk eğitiminin eğitim sistemi içerisindeki önemi artmıştır. Halk eğitimi, “yetişkin eğitimi”, “yaygın eğitim”, “toplum eğitimi” gibi adlarla da gerçekleştirilen, yetişkinlere ve okul dışındakilere yönelmiş düzenli ve örgütlü bir eğitim çabası olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de halk eğitiminin tarihsel gelişimi, halk eğitiminde karşılaşılan sorunlar araştırılmış ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri belirtilmiştir

Public Education in Turkey: Historical Development, Problems and Solutions to these Problems

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 48 - 62, 01.12.2011

Abstract

In all people’s experience after formal education and people who can’t benefit from formal education can obtain as required by information and ability are related to informal education. Thus, public education is increase in importance within the education system. Public education which is performed with like “adult education”, “informal education” and “public education” is expressed as a regular and organized educational effort on adults and people who are situated out-of school. In this study, in Turkey, historical development of public education, problems in public education and solutions to these problems about public education are investigated and indicated

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36DT56RV
Journal Section Research Article
Authors

Adil Türkoğlu This is me

Sanem Uça This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Türkoğlu, A., & Uça, S. (2011). Türkiye’de Halk Eğitimi: Tarihsel Gelişimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 48-62.