Bu araştırmanın amacı, devlet ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin özyeterlik inançlarını ve denetim odaklarının cinsiyet, çalıştığı öğretim basamağı ve hizmet yılı değişkenlerine göre incelenmesi ve özyeterlik ve denetim odağı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma örneklemini 2010-2011 Kayseri İlinde M.E.B’na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullarda görev yapan 116 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tschannen-Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından gerçekleştirilen “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği”, Rotter (1966) tarafından geliştirilen ve Dağ (1991) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘’Denetim Odağı Ölçeği’’ ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde; cinsiyet, çalıştığı öğretim basamağı ve hizmet yılı değişkenlerinde normal dağılım ve homojenlik koşulları yerine gelmediği için Non-Parametrik testlerden Mann-Whitney U, Kruskal Wallis testi ve Spearman korelasyon testi uygulanmıştır. Sonuçlara göre, cinsiyet ve hizmet yılı değişkenleri ile özyeterlik düzeyi ve denetim odağı özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmamıştır
The aim of this research is to examine self-efficiency beliefs and focus of controls of P.E teachers working in state primary and secondary schools according to the variables of gender, school level, seniority and present the relationship between self-efficiency and locus of control. 116 P.E. teachers working in state schools in 2010-2011 compose the research sample. “Teachers’ SelfEfficiency Scale” (Moran&hoy, 2001), “ Locus Of Control Scale”(Rotter, 1966) and personal information form is used as a data collection instrument. Because conditions of normality and homogeneity aren't provided, non-parametric tests: Mann-Whitney U, Kruskal Wallis test and Spearman correlation test are used while analyzing the data. According to the results there is no statistically significant relationship between the variables of gender and seniority and self efficiency levels and focus of control features
Self-efficiency Internal-External Locus of Control P.E teacher.
Diğer ID | JA48RJ94PE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2 - Cilt: 3 Sayı: 2 |