BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinde Okul Tükenmişliği: Ödev, Okula Bağlılık ve Akademik Motivasyonun Rolü

Year 2015, Volume: 6 Issue: 1, 27 - 35, 01.06.2015

Abstract

Bu çalışmada yaş, cinsiyet, ödeve ayrılan zaman, okula bağlılık, akademik motivasyon ve okul tükenmişliği arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışmaya 208 ortaokul öğrencisi katılmış, bu öğrencilerin % 99’u kız (48), % 52’si (109) erkek ve yaş ortalamaları 13.31 (SD =0,80)’ dir. Veriler “Okul Deneyimleri Ölçeği” ve “Okul Tükenmişlik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verileri analiz etmek için, Pearson korelasyon katsayısı ve regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları ödeve ayrılan zamanla okul tükenmişliği arasında anlamlı düzeyde pozitif bir ilişki; okula bağlılık, akademik motivasyon ve okul tükenmişliği arasında ise anlamlı düzeyde negatif ilişki olduğunu göstermiştir. Sonuçlar ayrıca, cinsiyet, ödeve ayrılan zaman, okula bağlılık ve akademik motivasyonun okul tükenmişliğinin anlamlı yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Bulgular okul tükenmişliğini önlemek ya da azaltmak için öğrencilerin ödev yüklerine, okula bağlılıklarına ve akademik motivasyon düzeylerine odaklanılması gerektiğini göstermektedir

School Burnout in Secondary School Students: Role of Homework, School Engagement and Academic Motivation

Year 2015, Volume: 6 Issue: 1, 27 - 35, 01.06.2015

Abstract

The study examined the relationships between age, gender, time devoted to homework, school connectedness, academic motivation and school burnout. The participants were 208 secondary school student [(99 girls (48%), 109 boys (52%)] with a mean age of 13.31 (SD=.80). Data were collected “School Experiences Scale” and “School Burnout Scale”. In order to analyze data, Pearson correlation coefficient and regression analysis was conducted. The results of the study showed significant positive relationship between time devoted to homework and school burnout, but significant negative relationships between school connectedness, academic motivation and school burnout. The results also showed that gender, time devoted to homework, school connectedness and academic motivation significantly predicted school burnout. Findings imply that intervention designed to prevent or reduce school burnout should focus on the homework load, school connectedness and academic motivation

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA56JV52NY
Journal Section Research Article
Authors

Doç. Dr. Yalçın Özdemir This is me

Publication Date June 1, 2015
Submission Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, D. D. Y. (2015). Ortaokul Öğrencilerinde Okul Tükenmişliği: Ödev, Okula Bağlılık ve Akademik Motivasyonun Rolü. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 27-35.