The purpose of this study is to determine whether there is a significant difference between the art teacher candidates’ general self-efficacy believes in terms of their genders, grades, ages, the high schools they graduated, the places, which they grew up and their monthly incomes of their families. The data was collected by the General Self-Efficacy Scale developed by Shwarzer and Jerusalem (1995), which was adapted into Turkish culture by Aypay (2010) and Personal Information Form, which was developed by the researcher. The study group was 123 art and teacher candidates who get education from Adnan Menderes University Department of Art Education in spring semester of 2016-2017. Independent samples t test and one-way analysis of variance (ANOVA) was used to analyse the findings. The results have shown that there was no significant difference between participants general self-efficacy believes in terms of their genders, grades, ages, the high schools they graduated, the places, which they grow up, and their monthly incomes of their families. The results were discussed in the light of the literature.
Bu çalışmada Eğitim Fakültesi Resim-İş Anabilim Dalı öğrencilerinin genel özyeterlik inançlarının hangi seviyede olduğu belirlenerek onların bu inançlarının cinsiyetlerine, sınıflarına, yaşlarına, mezun oldukları lise türüne, çocukluklarının geçtiği yerleşim yerinin türüne ve ailelerinin aylık gelirlerine göre anlamlı fark gösterip göstermediğinin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ve Eğitim Fakültesi Resim-İş Anabilim Dalı öğrencilerinin genel özyeterlik inançlarını ölçmek amacıyla Genel Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 bahar yarıyılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 123 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi öğrencilerinin genel özyeterlik inançlarının yüksek olduğu ve katılımcıların genel özyeterlik inançlarının onların cinsiyetlerine, sınıflarına, yaşlarına, mezun oldukları lise türüne, çocukluklarının geçtiği yerleşim yerinin türüne ve ailelerinin aylık gelirlerine göre anlamlı fark göstermediği ortaya konmuştur. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1 |