Bu
araştırmada ilköğretim matematik öğretmenlerinin ilk defa 5. sınıf derslerine
girmeye başladıklarında dönem başında yaşadıkları sorunlar, bu konu ile ilgili
hizmet içi eğitim ihtiyaçları, öğretim programı ve öğrenci özellikleri
bakımından gözlenen durumlar incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma
yaklaşımına dayalı görüşme yöntemi aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Amaçlı
örneklem dikkate alınarak, Manisa İl Merkezinde görev yapan ve ilk defa 5. sınıflarda
derse giren 10 matematik öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler
yapılmıştır. Bulgular içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğretmenlerin hizmet
içi eğitim istedikleri konular sırasıyla 5. sınıf programı, 5. sınıf
öğrencilerinin özelliklerine uygun iletişim ile 5. sınıf matematik öğretimi,
materyal geliştirme ve öğrencilerin derste aktif olmalarını sağlayacak
yöntem-tekniklerdir. Öğretmenler kesirler, yüzdeler, boyut kavramının
öğretiminde bazı sorunlar yaşadıklarını dile getirmişlerdir. Bu sorunların
özellikle materyal yetersizliğinden kaynaklandığı anlaşılmaktadır. 5. sınıf
öğrencilerinin 6, 7 ve 8. sınıf öğretmenler öğrencilerinden çeşitli özellikleri
bakımından farklılıklar gösterdiklerini ifade etmektedir. Çalışmanın,
geliştirilecek programa yönelik pratik katkıları olabileceği öngörülmektedir.
4+4+4 matematik öğretmeni zorunlu eğitim sistemi öğretmen görüşleri 5.sınıf matematik dersi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |