“Bu araştırmada
Milli Eğitim bünyesinde açılan destekleme ve yetiştirme kurslarının etkililiği
belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma hem nicel hem de nitel araştırma
modellerinden yararlanılarak karma yöntemle oluşturulmuştur. Karma araştırma
modeli; araştırma problemini daha iyi anlamlandırmak, açıklamak ve analiz etmek
için nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı bir modeldir.
Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kütahya Merkez ilçesinde 3 ayrı
ortaokulda öğrenim gören 269 öğrenci ve bu okullarda çalışan farklı branşlarda
24 öğretmen katılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından oluşturulan
yarı yapılandırılmış görüşme formu ve Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına
İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği (İncirci ve diğ., 2017) ile toplanmıştır.
Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği “Yarar ve
Önem” ve “İlgi ve Motivasyon” olmak üzere iki boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin
boyutlarına ilişkin cronbach alpha kat sayıları sırasıyla .95 ve .91
şeklindedir. Ölçeğin geneline ait cronbach alpha kat sayısı ise .94 şeklindedir.
Araştırmaya ait nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden;
nicel verilerin çözümlenmesinde ise betimsel istatistikler, iki grup ortalaması
arasındaki farkı betimlemede t- testi, üç ve daha fazla grup arasındaki farkı
belirlemede ANOVA ve gruplar arasındaki ilişkiyi betimlemede Korelasyon
analizlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Destekleme ve
Yetiştirme Kursları öğrenciler arasında fırsat eşitliği sağlamakta, öğrencilere
test çözme alışkanlığı kazandırıp onları merkezi sınavlara hazırlamakta,
öğrencilerin dersle ilgili eksikliklerinin kapatılmasına faydalı olmakta ancak
süreçte (kaynak kitap, devamsızlık vb. gibi) bazı eksiklikleri bulunmaktadır.
It has been aimed
to determine the effectiveness of supportive and educational courses opened
under the supervision of National Education in this research. The study was
designed through mixed method by using both quantitative and qualitative
research models. The mixed research model is a model in which quantitative and
qualitative methods are used together in order to make sense of research
problem, explain and analyze it in a better way. 269 students studying at 3
different middle schools in Kutahya city center and 24 teachers working at
these schools from different branches in 2016-2017 school year participated in
the research. The research data were collected via semi-structured interview
form developed by the researcher and Supportive and Educational Courses
Students’ View Scale (İncirci et al., 2017). Supportive and Educational Courses
Students’ View Scale includes two dimensions of “Usefulness and Importance” and
“Interest and Motivation”. Cronbach’s alpha coefficients of the scale’s dimensions
are respectively .95 and .91. The overall Cronbach’s alpha coefficient of the
scale is .94. Descriptive analysis was used for the qualitative data of the
research, descriptive statistics for the quantitative data, t- test for
determining the difference of two groups, ANOVA for determining the difference
of three or more groups and correlation analysis for describing the
relationship between groups. According to the results of the research,
Supportive and Educational Courses provide equality of opportunity among
students, bring doing-test habit to the students and prepare students for
high-stakes tests, they are beneficial for them to compensate their educational
deficiencies but there are still some inefficacies (for example source books,
absenteeism etc.) in process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |