Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 9 Issue: 2, 100 - 108, 30.12.2018

Abstract

References

  • Adem, M. (1993). Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Argon, T., Eren, A. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gümüş, E., Şişman, M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elvan Kitap.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010). 18. Milli Eğitim Şurası. Erişim Adresi: http://www.meb.gov.tr. /duyurular/duyurular2010/ttkb/18Sura_kararlari_tamami.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2014). Milli Eğitim Kalite Çerçevesi. Erişim Adresi: https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/17104027_Kalite_cercevesi.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). 2015-2019 Stratejik Planı. Erişim Adresi: http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/10052958_10.09.2015sp17.15imzasz.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmen Strateji Belgesi. Erişim Adresi: http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/26174415_Strateji_Belgesi_RG-Ylan-_26.07.2017.pdf.
  • Özdemir, M. (2014). Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Kuram, Uygulama, Teknik, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı (2013). Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018). Erişim Adresi: http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/Kalkinma Planlari.aspx.
  • Young, P., Castetter, W. B. (1914). The Human Resource Function in Educational Administration. New Jersey: Pearson Education.
  • Yüksel, Ö. (2007). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.

Meb İnsan Kaynakları Planlamasındaki Sorunlar Nelerdir?

Year 2018, Volume: 9 Issue: 2, 100 - 108, 30.12.2018

Abstract

Günümüzde
okulların örgütsel ihtiyaçları ve hızla değişen çevre koşulları göz önünde
bulundurulduğunda etkili ve verimli bir eğitim için insan kaynakları planlaması
yapmak bir lüksten çok gereklilik halini almıştır. Yaklaşık bir milyon insan
kaynağına sahip olan MEB’in etkili insan kaynakları planlaması yapması bir gerekliliktir.
Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, MEB insan kaynakları planlamasındaki
eksikliklerden kaynaklanan sorunlar üzerinde farkındalık yaratmaktır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve durum çalışması olarak
desenlenmiştir. Araştırmanın verileri, belge tarama tekniği ile elde
edilmiştir. Araştırma alt problemlerine göre, 
Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2019 Stratejik Planında belirtilen tüm temel
üst politika ve diğer politika belgeleri incelenmiş, insan kaynakları
planlamasına yönelik verileri içeren belgeler seçilmiştir. Elde edilen
belgelerin incelenmesinde alt problemlerden hareketle oluşturulan temalar esas
alınmıştır. Ele alınan belgelerde bu temalarla ilgili bölümler bulunarak
işaretlenmiş ve sonra bu bölümlerdeki bilgiler kendi içinde anlamlı
kategorilere ayrılmıştır. Verilerin analizinde temalar ‘boş kadroların
belirlenmesi’, ‘personel dağılımındaki eşitsizlik’ ve ‘öğretmen ihtiyacı planı
yapılmaması’ olarak belirlenmiştir. ‘Boş kadroların belirlenmesi’ teması ‘atama
ve benzeri yer değiştirmelerin belirlenmesi’ kategorisi altında incelenmiştir.
‘Personel dağılımındaki eşitsizlik’ teması ‘bölgeler arası eşitsizlik’ ve
‘köy-kent dağılımındaki eşitsizlik’ olarak iki kategoriye ayrılmıştır.
‘Öğretmen ihtiyacının planlanması’ teması ise ‘işten ayrılmalara göre yıllık
güncelleme’ ve ‘orta ve uzun vadede planlama’olarak iki kategoriye ayrılmıştır.
Araştırmanın bulguları bu çerçevede analiz edilmiştir

References

  • Adem, M. (1993). Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Argon, T., Eren, A. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gümüş, E., Şişman, M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elvan Kitap.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010). 18. Milli Eğitim Şurası. Erişim Adresi: http://www.meb.gov.tr. /duyurular/duyurular2010/ttkb/18Sura_kararlari_tamami.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2014). Milli Eğitim Kalite Çerçevesi. Erişim Adresi: https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/17104027_Kalite_cercevesi.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). 2015-2019 Stratejik Planı. Erişim Adresi: http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/10052958_10.09.2015sp17.15imzasz.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmen Strateji Belgesi. Erişim Adresi: http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/26174415_Strateji_Belgesi_RG-Ylan-_26.07.2017.pdf.
  • Özdemir, M. (2014). Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Kuram, Uygulama, Teknik, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı (2013). Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018). Erişim Adresi: http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/Kalkinma Planlari.aspx.
  • Young, P., Castetter, W. B. (1914). The Human Resource Function in Educational Administration. New Jersey: Pearson Education.
  • Yüksel, Ö. (2007). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Nahide Nur Dumlu

Publication Date December 30, 2018
Submission Date July 11, 2018
Acceptance Date December 13, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Dumlu, N. N. (2018). Meb İnsan Kaynakları Planlamasındaki Sorunlar Nelerdir?. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 100-108.