Bu
çalışma, rehber öğretmenlerin yeni rehberlik hizmetleri yönetmeliğine ilişkin
algılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma deseninde yapılan
çalışmada teknik olarak Q-Metodu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda
40 katılımcı yer almış ve katılımcılar, amaçlı örneklemenin bir çeşidi olan
ölçüt örnekleme yöntemine dayanılarak seçilmiştir. Verilerin toplanması
amacıyla araştırma formu ve Q-dizgisi kullanılmıştır. Veriler PQ-Method
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, rehber öğretmenlerin
yeni rehberlik hizmetleri yönetmeliğine ilişkin algılarının iki faktör altında
toplandığı anlaşılmaktadır. Birinci faktör altında yer alan rehber öğretmenler;
yeni rehberlik hizmetleri yönetmeliğini etik açısından sorunlu görmekte ve yeni
yönetmeliğin eleştirilecek taraflarının mevcut olduğunu belirtmektedir. İkinci
faktör altında yer alan rehber öğretmenler; yeni rehberlik hizmetleri
yönetmeliğinde rehber öğretmenin istemediği görevlerin var olduğunu, yeni
yönetmeliğin düzeltilmesi gereken ve eleştirilecek taraflarının mevcut olduğunu
belirtmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
| Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2018 |
| Kabul Tarihi | 13 Aralık 2018 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |