Bu
çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinde okul iklimi, okula bağlılık ve okul
yaşam kalitesi algısının cinsiyet, sınıf düzeyi, farkı sosyo-ekonomik düzey
değişkenleri açısından incelemek ve ayrıca okul iklimi, okula bağlılık ve okul
yaşam kalitesinin birbirleriyle olan ilişkisini araştırmaktır. Araştırma
amacına uygun olarak Aydın ili, Efeler ilçesinde, 2011-2012 eğitim öğretim yılı
ikinci dönemde öğrenim gören üç farklı sosyo-ekonomik düzeyde yer alan
okullardan 568 öğrenci (295 kız, 273 erkek) üzerinde yapılmıştır. Verilerin
analizinde tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova), bağımsız gruplar için t-testi ve Pearson Momentler Çarpımı
Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu elde edilen
bulgularda, ortaokul öğrencilerinin okul iklimi algısı, okula bağlılık düzeyi
ve okul yaşam kalitesi algısı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin
olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |