İlişkisel tarama
modelinde gerçekleşen bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin, kendilerine ilişkin yeterlilik algıları ve
sürekli kaygı durumlarının “yaşam boyu öğrenme eğilim”lerini yordayıp
yordamadığını anlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemi,
Türkiye’nin batısında bulunan devlet üniversitesinin çeşitli fakülte ve
bölümlerinin ikinci ve dördüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan 720
öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın
verileri, “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi
Ölçeği”, “Yeterllik Algısı Ölçeği”,
“Sürekli Kaygı Ölçeği” ile elde
edilmiştir. Araştırmanın verileri, Pearson Korelasyon analizi ve çoklu doğrusal
regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada kullanılan üç ayrı ölçme
aracı ve bu araçların tüm alt boyutları arasında pozitif ve negatif yönlü
anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrencilerin akademik ve sosyal
yeterlikleri ile sürekli kaygı durumlarının,
yaşam boyu öğrenme eğilimini, anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür.
Yine araştırmanın katılımcılarının, “Öğrenmeye İstekliliği” %37 ve “Gelişime
Açıklığı” ise %25 oranında açıkladığı anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Submission Date | December 2, 2019 |
Acceptance Date | December 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 2 |