BibTex RIS Cite

Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği

Year 2014, Volume: 1 Issue: 2, 60 - 69, 01.04.2014
https://doi.org/10.30803/adusobed.188810

Abstract

Çocuklar ve gençler için oluşturulmuş edebî yapıtların, muhataplarına edebî zevk vermelerinin yanında eğitici, yetiştirici ve hayata hazırlayıcı işlevleri de vardır. Bu işlevlerin gerçekleşebilmesi için eserler, belirli anlayışlar çerçevesinde kaleme alınmaktadır. Hümanist anlayış da bu çerçevenin içine girmektedir. Hümanizm, insanı özgürleştirme amacını taşıyan, merkezine insana fayda ve insan hoşnutluğunu koyan bir anlayıştır. Bunun yanında hümanizm, evrensele açılan kapıdır. Çocuk ve gençlik edebiyatı yazarlarının ulaşmak istediği amaçlardan biri de evrenselliktir. Sıraladığımız nitelikler hümanizmin çocuk ve gençlik edebiyatı ürünlerinde kullanılma sebeplerindendir. Biz, bu çalışmamızda hümanizm kavramının çocuk ve gençlik edebiyatındaki yerini ve önemini Serpil Ural’ın Şafakta Yanan Mumlar adlı romanından ve bu romandaki kurgudan yola çıkarak incelemeye çalışacağız

References

  • BORATAV P. N. (2000), 100 Soruda Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınları, İstanbul.
  • CEVİZCİ, A. (1999), Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, İstanbul.
  • ÇETİŞLİ, İ. (2010), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • DEMİRCAN, C. (2006), “TÜBİTAK Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal ve İç Yapısal Olarak İncelenmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, Haziran, s. 12-27.
  • GÖKÇE, B. ve Sis, N. (2001), “Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Öykülerinin “Hikaye Haritası” Yöntemine Göre İncelenmesi ve Genel Bir Değerlendirme”, Turkish Studies, Volume 6/3, Summer 2011, s. 1925-1949.
  • KAVKAV, C. (1994), Eğitim ve Edebiyat, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
  • MAT, C. (2007), “Çanakkale Muharebelerini Konu Edinen Romanlar Üzerine”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 1, Haziran 2007, s.81-100.
  • OĞUZKAN, A. Ferhan (2003), Çocuk Edebiyatı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • TAN, Nail (1995), “Yunus Emre ve 72 Millet”, Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri, 7- 10 Ekim 1991, Ankara, s. 337-344.
  • URAl, S. (2006), Şafakta Yanan Mumlar, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • YARDIMCI, M. ve Tuncer, H. (2002), Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı, Ürün Yayınları, Ankara.
  • ZEKİYAN, B. (1982), Hümanizm (İnsancılık) Düşünsel İçlem ve Tarihsel Kökenler, İnkılap ve Aka Yayınları, İstanbul.
Year 2014, Volume: 1 Issue: 2, 60 - 69, 01.04.2014
https://doi.org/10.30803/adusobed.188810

Abstract

References

  • BORATAV P. N. (2000), 100 Soruda Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınları, İstanbul.
  • CEVİZCİ, A. (1999), Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, İstanbul.
  • ÇETİŞLİ, İ. (2010), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • DEMİRCAN, C. (2006), “TÜBİTAK Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal ve İç Yapısal Olarak İncelenmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, Haziran, s. 12-27.
  • GÖKÇE, B. ve Sis, N. (2001), “Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Öykülerinin “Hikaye Haritası” Yöntemine Göre İncelenmesi ve Genel Bir Değerlendirme”, Turkish Studies, Volume 6/3, Summer 2011, s. 1925-1949.
  • KAVKAV, C. (1994), Eğitim ve Edebiyat, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
  • MAT, C. (2007), “Çanakkale Muharebelerini Konu Edinen Romanlar Üzerine”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 1, Haziran 2007, s.81-100.
  • OĞUZKAN, A. Ferhan (2003), Çocuk Edebiyatı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • TAN, Nail (1995), “Yunus Emre ve 72 Millet”, Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri, 7- 10 Ekim 1991, Ankara, s. 337-344.
  • URAl, S. (2006), Şafakta Yanan Mumlar, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • YARDIMCI, M. ve Tuncer, H. (2002), Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı, Ürün Yayınları, Ankara.
  • ZEKİYAN, B. (1982), Hümanizm (İnsancılık) Düşünsel İçlem ve Tarihsel Kökenler, İnkılap ve Aka Yayınları, İstanbul.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tahir Akışlı This is me

Publication Date April 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Akışlı, T. (2014). Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 60-69. https://doi.org/10.30803/adusobed.188810
AMA Akışlı T. Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği. ADUSOBIED. April 2014;1(2):60-69. doi:10.30803/adusobed.188810
Chicago Akışlı, Tahir. “Çocuk Ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı Ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, no. 2 (April 2014): 60-69. https://doi.org/10.30803/adusobed.188810.
EndNote Akışlı T (April 1, 2014) Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 2 60–69.
IEEE T. Akışlı, “Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği”, ADUSOBIED, vol. 1, no. 2, pp. 60–69, 2014, doi: 10.30803/adusobed.188810.
ISNAD Akışlı, Tahir. “Çocuk Ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı Ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/2 (April 2014), 60-69. https://doi.org/10.30803/adusobed.188810.
JAMA Akışlı T. Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği. ADUSOBIED. 2014;1:60–69.
MLA Akışlı, Tahir. “Çocuk Ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı Ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 1, no. 2, 2014, pp. 60-69, doi:10.30803/adusobed.188810.
Vancouver Akışlı T. Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Hümanizm Kavramı ve Şafakta Yanan Mumlar Örneği. ADUSOBIED. 2014;1(2):60-9.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.