Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüz dünyasında, bilginin sağlanması, paylaşılması ve yönetilmesi bütün işletmeler için olduğu gibi turizm işletmeleri için de önemlidir. Özellikle, turizm sektöründeki işletmelerin yüksek tempolu çalışma düzeni düşünüldüğünde bilginin (mesleki, tecrübeye dayalı ve pratik) işletmenin bir değeri haline getirilmesinin hızlı çözümler sağlayabileceği söylenebilir. Bilgi yönetimi faaliyetleri içinde, bilgi paylaşımı konusu önemli bir yere sahiptir. Günümüz işletmelerinin bilgi paylaşımı konusundaki en önemli amaçları ise çalışanların örtük bilgilerini açığa çıkarmak ve bu bilgileri işletmenin bir değeri haline getirebilmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, çalışanların bilgi paylaşımı hakkındaki tutumlarının bilinmesinin yöneticilere pratik yarar sağlayabileceği söylenebilir. Dolayısıyla, otel çalışanlarının bilgi paylaşımı konusundaki tutumlarının araştırıldığı bu çalışmanın, otel yöneticilerinin bilgi yönetimi faaliyetlerine katkı sağlaması beklenmektedir. Bu araştırmada, uygulama alanı olarak, Antalya bölgesinde faaliyet gösteren 110 odalı ve 4 yıldızlı bir otel işletmesinin odalar bölümü seçilmiştir. Araştırmanın evreni 43 kişiden oluşmaktadır. Veriler 42 kişinin anket sorularına verdikleri cevaplardan elde edilmiş ve SPSS’te analiz edilmiştir. Sonuçta, çalışanların bilgi paylaşımı konusunda en yüksek tutumu, bilgi paylaşımının önündeki bireysel engeller boyutunda gösterdikleri ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 3 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.