Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri

Year 2017, Volume: 4 Issue: 2, 69 - 86, 08.09.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.337229

Abstract

Hızla değişen teknolojinin sonucunda, hayatın birçok alanında olduğu gibi eğitimde de önemli değişiklikler meydana gelmiş ve günümüzde kara tahtaların yerini teknolojik donanımlı akıllı tahtalar almıştır. Akıllı tahta, eğitimin her kademesinde ve branşında olduğu gibi yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde de yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Özellikle, küçük yaş grubu öğrencilerinin bulunduğu ilkokullarda akıllı tahta kullanımı önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin kendilerini nasıl değerlendirdiğini incelemektir. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Aydın Efeler ilçesinde ilkokullarda göreve yapmakta olan, 14 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubundan elde edilen veriler, ilkokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin kendilerini genel anlamda yeterli gördüğünü ve akıllı tahtayı etkin kullandıklarını düşündüklerini göstermektedir. Bu durum akıllı tahta uygulamasının eğitimde atılmış iyi bir adım olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ve bunun bugüne dek yeterince sağlanamamış olması da dikkat çeken diğer bir sonuç olarak ön plana çıkmaktadır. Öğretmenlere gerekli hizmet içi eğitimlerin ihtiyaç duyulan sıklıkta verilmesi, okullardaki mevcut teknik sorunların giderilmesi ve ders materyallerinin akıllı tahta ile uyumlu hale getirilmesi, akıllı tahta kullanımının etkili ve amacına uygun bir şekilde olması yönünde sunulabilecek öneriler arasındadır.

References

  • ADIGÜZEL, T., GÜRBULAK, N., & SARIÇAYIR, H. (2011). Akıllı Tahtalar ve Öğretim Uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 457- 471
  • AL-SALEEM, A.(2012): The Interactive Whiteboard in English as a Foreign Language (EFL) Classroom, European Scientific Journal, 3(8),129-132.
  • ANATÜRK, C. (2014). High School Science Teachers ’Beliefs and Attitudes Towards the Use of Interactive Whiteboards in Education. Doktora Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • ASHFİELD, J. & WOOD, R. (2008). The Use of the Interactive Whiteboard for Creative Teaching and Learning in Literacy and Mathematics: A Case Study. British Journal of Educational Technology, 39(1), 84-96.
  • ATEŞ, M. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 0 (22), 409-427.
  • ELAZİZ, M. F. (2008). Attitudes of Students and Teachers Towards the Use of Interactive Whiteboards in EFL Classrooms. Doktora Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • GÉRARD, F., WİDENER, J. (1999). A SMARTer Way to Teach Foreign Language: The SMART Board Interactive Whiteboard as a Language Learning Tool. http://edcompass.smarttech.com/en/learning/research/SBforeignlanguageclass.pdf. (Erişim Tarihi: 25.05.2017).
  • KENNEWELL, S., MORGAN, A. (2003). Student Teachers’ Experiences and Attitudes towards Using Interactive Whiteboards in the Teaching and Learning of Young Children. Proceeding CRPIT '03, (34), 65-69. http://dl.acm.org/citation.cfm?id=1082070. (Erişim Tarihi: 29.05.2017).
  • KENT, P. (2004). “Smartboards: Interactive Whiteboards in Classrooms”. https://www.researchgate.net/profile/Peter_Kent5/publication/228873593_Smartboards_Interactive_whiteboards_in_classrooms/links/544ac60b0cf2d6347f403be3.pdf. (Erişim Tarihi: 28.05.2017).
  • MEB (2016). Eğitimde Fatih Projesi Resmi Web Sayfası. Milli Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr. (Erişim Tarihi: 29.05.2017).
  • MİLES, M. B., & HUBERMAN, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications SARUHAN, S. (2015). Müzik Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara
  • ŞEN, M. (2013). İngilizce Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının İlkokul Öğrencilerinin Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • TATAROĞLU, B. (2009). Matematik Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının 10. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Matematik Dersine Karşı Tutumları ve Öz-Yeterlik Düzeylerine Etkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • TÜREL, Y. K. (2010). Developing Teachers' Utilization of Interactive Whiteboards. In D. Gibson & B. Dodge (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2010. Chesapeake, VA: AACE.
  • TÜREL, Y. K. (2012). Öğretmenlerin Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Olumsuz Tutumları: Problemler ve İhtiyaçlar. İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • YILDIRIM A. & ŞİMŞEK, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • YILDIZ, C., & TÜFEKÇİ, A. (2012). Sınıf İçi Uygulamalarda Akıllı Tahta Kullanılabilirliği Üzerine Bir Çalışma. Journal of Engineering and Natural Sciences Sigma, (30), 381-391.
  • YILDIZHAN, Y. H. (2013). Temel Eğitimde Akıllı Tahtanın Matematik Başarısına Etkisi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, (5), 110-121.
  • YİN, R.K., (1984). Case Study Research: Design and Methods. Beverly Hills, Calif: Sage Publications. YORGANCI S., & TERZİOĞLU, Ö. (2013). Matematik Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının Başarıya ve Matematiğe Karşı Tutuma Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 919-930.
Year 2017, Volume: 4 Issue: 2, 69 - 86, 08.09.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.337229

Abstract

References

  • ADIGÜZEL, T., GÜRBULAK, N., & SARIÇAYIR, H. (2011). Akıllı Tahtalar ve Öğretim Uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 457- 471
  • AL-SALEEM, A.(2012): The Interactive Whiteboard in English as a Foreign Language (EFL) Classroom, European Scientific Journal, 3(8),129-132.
  • ANATÜRK, C. (2014). High School Science Teachers ’Beliefs and Attitudes Towards the Use of Interactive Whiteboards in Education. Doktora Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • ASHFİELD, J. & WOOD, R. (2008). The Use of the Interactive Whiteboard for Creative Teaching and Learning in Literacy and Mathematics: A Case Study. British Journal of Educational Technology, 39(1), 84-96.
  • ATEŞ, M. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 0 (22), 409-427.
  • ELAZİZ, M. F. (2008). Attitudes of Students and Teachers Towards the Use of Interactive Whiteboards in EFL Classrooms. Doktora Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • GÉRARD, F., WİDENER, J. (1999). A SMARTer Way to Teach Foreign Language: The SMART Board Interactive Whiteboard as a Language Learning Tool. http://edcompass.smarttech.com/en/learning/research/SBforeignlanguageclass.pdf. (Erişim Tarihi: 25.05.2017).
  • KENNEWELL, S., MORGAN, A. (2003). Student Teachers’ Experiences and Attitudes towards Using Interactive Whiteboards in the Teaching and Learning of Young Children. Proceeding CRPIT '03, (34), 65-69. http://dl.acm.org/citation.cfm?id=1082070. (Erişim Tarihi: 29.05.2017).
  • KENT, P. (2004). “Smartboards: Interactive Whiteboards in Classrooms”. https://www.researchgate.net/profile/Peter_Kent5/publication/228873593_Smartboards_Interactive_whiteboards_in_classrooms/links/544ac60b0cf2d6347f403be3.pdf. (Erişim Tarihi: 28.05.2017).
  • MEB (2016). Eğitimde Fatih Projesi Resmi Web Sayfası. Milli Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr. (Erişim Tarihi: 29.05.2017).
  • MİLES, M. B., & HUBERMAN, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications SARUHAN, S. (2015). Müzik Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara
  • ŞEN, M. (2013). İngilizce Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının İlkokul Öğrencilerinin Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • TATAROĞLU, B. (2009). Matematik Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının 10. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Matematik Dersine Karşı Tutumları ve Öz-Yeterlik Düzeylerine Etkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • TÜREL, Y. K. (2010). Developing Teachers' Utilization of Interactive Whiteboards. In D. Gibson & B. Dodge (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2010. Chesapeake, VA: AACE.
  • TÜREL, Y. K. (2012). Öğretmenlerin Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Olumsuz Tutumları: Problemler ve İhtiyaçlar. İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • YILDIRIM A. & ŞİMŞEK, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • YILDIZ, C., & TÜFEKÇİ, A. (2012). Sınıf İçi Uygulamalarda Akıllı Tahta Kullanılabilirliği Üzerine Bir Çalışma. Journal of Engineering and Natural Sciences Sigma, (30), 381-391.
  • YILDIZHAN, Y. H. (2013). Temel Eğitimde Akıllı Tahtanın Matematik Başarısına Etkisi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, (5), 110-121.
  • YİN, R.K., (1984). Case Study Research: Design and Methods. Beverly Hills, Calif: Sage Publications. YORGANCI S., & TERZİOĞLU, Ö. (2013). Matematik Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının Başarıya ve Matematiğe Karşı Tutuma Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 919-930.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hasret Güven This is me

Ruken Akar Vural

Publication Date September 8, 2017
Acceptance Date September 8, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Güven, H., & Akar Vural, R. (2017). İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 69-86. https://doi.org/10.30803/adusobed.337229
AMA Güven H, Akar Vural R. İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri. ADUSOBIED. September 2017;4(2):69-86. doi:10.30803/adusobed.337229
Chicago Güven, Hasret, and Ruken Akar Vural. “İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, no. 2 (September 2017): 69-86. https://doi.org/10.30803/adusobed.337229.
EndNote Güven H, Akar Vural R (September 1, 2017) İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 2 69–86.
IEEE H. Güven and R. Akar Vural, “İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri”, ADUSOBIED, vol. 4, no. 2, pp. 69–86, 2017, doi: 10.30803/adusobed.337229.
ISNAD Güven, Hasret - Akar Vural, Ruken. “İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/2 (September 2017), 69-86. https://doi.org/10.30803/adusobed.337229.
JAMA Güven H, Akar Vural R. İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri. ADUSOBIED. 2017;4:69–86.
MLA Güven, Hasret and Ruken Akar Vural. “İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 4, no. 2, 2017, pp. 69-86, doi:10.30803/adusobed.337229.
Vancouver Güven H, Akar Vural R. İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öz Değerlendirmeleri. ADUSOBIED. 2017;4(2):69-86.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.