Hızla değişen teknolojinin sonucunda, hayatın birçok alanında olduğu gibi eğitimde de önemli değişiklikler meydana gelmiş ve günümüzde kara tahtaların yerini teknolojik donanımlı akıllı tahtalar almıştır. Akıllı tahta, eğitimin her kademesinde ve branşında olduğu gibi yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde de yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Özellikle, küçük yaş grubu öğrencilerinin bulunduğu ilkokullarda akıllı tahta kullanımı önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin kendilerini nasıl değerlendirdiğini incelemektir. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Aydın Efeler ilçesinde ilkokullarda göreve yapmakta olan, 14 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubundan elde edilen veriler, ilkokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin kendilerini genel anlamda yeterli gördüğünü ve akıllı tahtayı etkin kullandıklarını düşündüklerini göstermektedir. Bu durum akıllı tahta uygulamasının eğitimde atılmış iyi bir adım olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ve bunun bugüne dek yeterince sağlanamamış olması da dikkat çeken diğer bir sonuç olarak ön plana çıkmaktadır. Öğretmenlere gerekli hizmet içi eğitimlerin ihtiyaç duyulan sıklıkta verilmesi, okullardaki mevcut teknik sorunların giderilmesi ve ders materyallerinin akıllı tahta ile uyumlu hale getirilmesi, akıllı tahta kullanımının etkili ve amacına uygun bir şekilde olması yönünde sunulabilecek öneriler arasındadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 8, 2017 |
Acceptance Date | September 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.