ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PROFİLLERİ VE EĞİTİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR
Yıl 2010,
Cilt: 7 Sayı: 2, 65 - 73, 01.06.2010
Müge K Davran
Arzu Seçer
Baran Yaşar
Öz
Bu çalışmada, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesine 2003-2004 eğitim öğretim yılında giren ve Ziraat Mühendisliği, Gıda Mühendisliği ve Peyzaj Mimarlığı veya 3+1 sistemi olarak tanımlanan eğitim programında okuyan öğrenciler ele alınmış; öğrencilerin ve ailelerinin sosyo-ekonomik profilleri incelenmiştir. Öğrencilerin eğitim sürecindeki sorunları genellikle sosyal ve kültürel içeriklidir. Ziraat Mühendisliği öğrencileri açısından ise, Ziraat Fakültelerinin 1999'dan bu yana sürekli değişen eğitim sistemi diğer önemli bir sorundur.
Kaynakça
- Anonim, 2003. Akdeniz Üniversitesi Ýletiþim Fakültesi sisteminin olabildiðince standart hale getirilmesi, Ö ð r e n c i s i http://www.akdeniz.edu.tr/iletisim/ogrenciprofili.html K i m d i r ? ·
- Z M P r o g r a m ý n d a , A l t P r o g r a m yerleþtirmelerinin son sýnýfta yapýlmamasý, Anonim. (2007). Tarým Öðretiminin 161. Yýl Kutlamalarý http://www.zmo.org.tr/genel/bizden_detay.php.
- Demir, A., A. Pala ve H. Baytekin, 2006. Ziraat Fakülteleri ve öðrencilerin yarý zamanlý çalýþmalarýna imkan yaratýlmasý, ·
- Öðrencilerinin Sosyal Yapýlarý, Eðilimleri ve Sorunlarý Üzerine Bir Araþtýrma, Tekirdað Ziraat Fakültesi Dergisi, 3 (3), 259-267. danýþmanlarý aracýlýðýyla, meslek odalarýna üyelikleri ve uzmanlýk alanlarýyla ilgili dergilere aboneliklerinin Finocchietti, G., 2004. Students and Universities in Italy in an Age of Reform. European Journal of Education, 39 (4), 458-469.
- Gökçe, B., 1996. Türkiye'nin Toplumsal Yapýsý ve Toplumsal Kurumlar, (1. Baský).Ankara: Savaþ Yayýnevi.
- Kuþtepeli, Y. ve Y. Gülcan., 2003. Dokuz Eylül Üniversitesi
- Ýþletme Fakültesi Öðrenci Profili: Yansýmalar ve Öneriler”, Dokuz Eylül University Journal of Faculty of Business. 3(2), 98-114. Merl, P.A., G.S. Csanyi, P. Petta, M. Linschka and R. Marz, The process of defining a profile of student competencies at the University of Vienna Medical School. Medical Education, 34, 216-221. Öztürk, N. K. ve B. Coþkun, 2005. Muðla Üniversitesi
- Öðrenci Profili. Muðla Üniversitesi Yayýnlarý, 63, Rektörlük Yayýnlarý, 42. Soysal, Y., 2002. Avrupa Birliði Entegrasyonu ve Ziraat
- Fakülteleri Öðretim Programlarýnda Yeniden Yapýlanma, Üniversite ve Toplum-Bilim Eðitim ve Düþünce Dergisi, 2 (3), 9. Ülger, P. ve E. Gönülol, 2006. Tarýmsal Yükseköðretimde
- Yeniden Yapýlanma, Tekirdað Ziraat Fakültesi Dergisi, (1), 25-31. Yurdakul, O. ve D.B. Budak, 2003. Ziraat Mühendisliði
- Eðitiminde Öðrencilerin Program ve Alt Program Tercihlerini Etkileyen Faktörler, Tarým Ekonomisi Dergisi, 8, 25. Geliþ Tarihi Kabul Tarihi : 15.12.2010
The Profile of Agricultural Faculty Students and their Encountered Problems in Education Process: The Case of Cukurova University
Yıl 2010,
Cilt: 7 Sayı: 2, 65 - 73, 01.06.2010
Müge K Davran
Arzu Seçer
Baran Yaşar
Öz
In this study, students enrolled to University of Çukurova Faculty of Agriculture in the 2003-2004 academic year
and educated in three program as an Agricultural Engineering, Landscape Architecture and Food Engineering
have been included; socio-economic profile of students and their families were examined. Problems of students
have generally social and cultural content in the education processes. Constantly changing education system in
Agricultural Faculties since 1999 is other important problem for agricultural engineering students.
Kaynakça
- Anonim, 2003. Akdeniz Üniversitesi Ýletiþim Fakültesi sisteminin olabildiðince standart hale getirilmesi, Ö ð r e n c i s i http://www.akdeniz.edu.tr/iletisim/ogrenciprofili.html K i m d i r ? ·
- Z M P r o g r a m ý n d a , A l t P r o g r a m yerleþtirmelerinin son sýnýfta yapýlmamasý, Anonim. (2007). Tarým Öðretiminin 161. Yýl Kutlamalarý http://www.zmo.org.tr/genel/bizden_detay.php.
- Demir, A., A. Pala ve H. Baytekin, 2006. Ziraat Fakülteleri ve öðrencilerin yarý zamanlý çalýþmalarýna imkan yaratýlmasý, ·
- Öðrencilerinin Sosyal Yapýlarý, Eðilimleri ve Sorunlarý Üzerine Bir Araþtýrma, Tekirdað Ziraat Fakültesi Dergisi, 3 (3), 259-267. danýþmanlarý aracýlýðýyla, meslek odalarýna üyelikleri ve uzmanlýk alanlarýyla ilgili dergilere aboneliklerinin Finocchietti, G., 2004. Students and Universities in Italy in an Age of Reform. European Journal of Education, 39 (4), 458-469.
- Gökçe, B., 1996. Türkiye'nin Toplumsal Yapýsý ve Toplumsal Kurumlar, (1. Baský).Ankara: Savaþ Yayýnevi.
- Kuþtepeli, Y. ve Y. Gülcan., 2003. Dokuz Eylül Üniversitesi
- Ýþletme Fakültesi Öðrenci Profili: Yansýmalar ve Öneriler”, Dokuz Eylül University Journal of Faculty of Business. 3(2), 98-114. Merl, P.A., G.S. Csanyi, P. Petta, M. Linschka and R. Marz, The process of defining a profile of student competencies at the University of Vienna Medical School. Medical Education, 34, 216-221. Öztürk, N. K. ve B. Coþkun, 2005. Muðla Üniversitesi
- Öðrenci Profili. Muðla Üniversitesi Yayýnlarý, 63, Rektörlük Yayýnlarý, 42. Soysal, Y., 2002. Avrupa Birliði Entegrasyonu ve Ziraat
- Fakülteleri Öðretim Programlarýnda Yeniden Yapýlanma, Üniversite ve Toplum-Bilim Eðitim ve Düþünce Dergisi, 2 (3), 9. Ülger, P. ve E. Gönülol, 2006. Tarýmsal Yükseköðretimde
- Yeniden Yapýlanma, Tekirdað Ziraat Fakültesi Dergisi, (1), 25-31. Yurdakul, O. ve D.B. Budak, 2003. Ziraat Mühendisliði
- Eðitiminde Öðrencilerin Program ve Alt Program Tercihlerini Etkileyen Faktörler, Tarým Ekonomisi Dergisi, 8, 25. Geliþ Tarihi Kabul Tarihi : 15.12.2010