İngilizce dil sınavı hazırlayanlar, COVID-19 salgını nedeniyle başlayan süreçte beklenmedik bir anda çevrimiçi dil sınavı hazırlamak ve uygulamak zorunda kaldıklarından çeşitli yeniliklerle karşılaştı. Bu yenilikler çeşitli fırsatların yanı sıra bir takım zorluklar da getirmiştir. Bu bağlamda, bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce dil sınavı hazırlayanların uzaktan öğretim ortamında bir sınavı planlama, geliştirme, uygulama, raporlama ve dönüt verme süreçlerine ilişkin tecrübelerini ve yaklaşımlarını araştırmayı hedeflemiş ve bu süreçlerin getirdiği potansiyel fırsat ve yükleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Veriler, Türkiye'deki üç devlet üniversitesindeki dil hazırlık sınıflarında sınav deneyimi olan dokuz sınav yazarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılarak toplanmıştır. Sonuçlar, test yazarlarının çoğunlukla sınav güvenliğinin sağlanması, soru türlerinin çevrimiçi platformlara uyarlanması ve ek iş yüküne neden olan teknik sorunlarla uğraşmak gibi konularda zorluk yaşadıklarını gösterdi. Ancak bu zorlukların yanında, çeşitli pratik sınav prosedürlerinin uygulaması, sınavların farklı kaynaklarla dijital dönüşümü, soru bankacılığı, ekolojik faydalar ve mesleki gelişimin teşvik edilmesi dahil olmak üzere dikkate değer fırsatları ortaya koymuştur. Genel olarak, pandemi sırasındaki bu zorunlu deneyim, dil testini geliştirmek ve gelecekte sağlıklı dil değerlendirmesi ve testlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak açısından bir çok sayıda yeniliğe işaret etmiştir.
Yabancı dil sınavları ölçme ve değerlendirme uzaktan öğretim çevrimiçi sınav sınav süreçleri
English language testing has been challenged by the COVID-19 pandemic as it required the test developers to instantly develop and implement online language tests in their unique contexts. In this regard, this study aims to investigate EFL language test writers’ reflections on their planning, development, administration, reporting, and reflection processes of a test in the emergency remote teaching environment and display the potential opportunities and burdens these processes have brought about. The data were collected by utilizing semi-structured interviews with nine test writers who had testing experience in language preparatory classes at three state universities in Turkiye. The results indicated that the test writers were mainly challenged by ensuring the security of the exams, adapting question types to online platforms, and dealing with technical problems which resulted in additional workload. However, amidst these challenges, the study also identified notable opportunities, including the practical application of exam procedures, the digital transformation of exams with a variety of resources, item banking, ecological benefits, and fostering professional development. Overall, this compulsory experience during the pandemic indicated numerous conveniences to enhance language testing and contribute to the development of robust language assessment and testing in the future.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Computer Based Exam Applications |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | December 21, 2023 |
Acceptance Date | March 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |