2011’de Suriye’de başlayan iç savaş
sonucunda ülkemize gelen Suriyelilerin sayısı 17 Ocak 2019 tarihi itibarıyla 3
milyon 632 bin 622’dir. Suriyelilerin yerli nüfusa oranla en
yoğun yaşadığı il %84,48 ile Kilis’tir. Suriyeli öğrencilerin,
Türkçe öğrenme sebepleri değişiklik gösterse de Türkiye’de lisans ve
lisansüstü kurumlarda akademik eğitime devam etmek istemeleri öne çıkmaktadır.
Öğrencilerin almış oldukları Türkçe dersleri, ağırlıklı olarak genel Türkçe
olup günlük ihtiyaçlarını karşılamaya yöneliktir. Çalışmanın amacı, Kilis 7
Aralık Üniversitesinde ön lisans ve lisans eğitimlerine devam eden Suriyeli
öğrencilerin akademik Türkçe öğrenim amaçları ve kullanım yeterliklerini
tespit etmektir. Nitel araştırma yönteminden faydalanılarak yapılan çalışmada
fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışmada veriler akademik eğitimlerine
devam eden Suriyeli öğrencilerle ve onların derslerini yürüten öğretim
elemanlarıyla yapılan görüşmelerle elde edilmiş, elde edilen veriler içerik
analizi tekniği ile incelenmiştir. Suriyeli öğrencilerin görüşlerinden
hareketle; Suriyeli öğrencilerin çok azının akademik Türkçe dersleri
aldıkları, akademik Türkçe dersleri almaya ihtiyaç duydukları; öğretim
elemanlarının görüşlerinden de Suriyeli öğrencilerin çoğunun C1 düzeyi dil
yeterliklerine sahip olmadıkları, sertifika sınavlarında değişiklikler
yapılması gerektiği, öğrencilerin akademik Türkçe becerilerinin yetersiz
olduğu vb. tespit edilmiştir.
Akademik Türkçe Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi dil öğrenme ve kullanma Suriyeli öğrenciler
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | December 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 2 |