Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇAĞDAŞ SANATTA TECRİT İMGESİ

Yıl 2023, , 293 - 315, 19.04.2023
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1235580

Öz

Sanat, yaşamdaki deneyimlerimizi doğrudan ve dolaylı yollardan yansıttığımız bir araç olarak ele aldığımızda, değişen toplum yapılarının etkisi ile yöntemlerinde ve algılama biçimlerinde de köklü değişiklikler olmaktadır. Çağdaş yaşamın ortaya koyduğu yenilikler varlığını sanatın her alanında yoğun bir biçimde hissettirmiştir. Bu değişimin sonucunda kavramlarda farklı anlam ve tanımlamalara ihtiyaç duymuş ve tanım alanı genişlemiştir. Bu kavramlardan biri de tecrittir. Tecrit, 21. yüzyılda yorumlama biçimi açısından bakıldığında sanatta farklı ifade biçimleri ile kendine yer bulmuştur. Savaşların, salgınların, rejimlerin bir sonucu olduğu gibi detaya inildiğinde sosyal izolasyon, dışlanma ve yabancılaşma kavramları ile yakından ilişki içerisindendir. Çağdaş sanatın yorumlama biçimleri ile çok yönlü anlatım olanaklarına kavuşmuştur. Bu açıdan, “sınırlandırılmış alan” ve “modern kölelik” kavramları tecrit imgesi odağında ele alınarak çağdaş sanatın farklı disiplinlerinden örnekler ile açıklanmaya çalışılarak, değişen tecrit imgesinin çağdaş toplum yapıları ile birlikte oluşan farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Teşekkür

Merhaba, Gerekli dosyaları sisteme yükledim. Teşekkürler. İyi çalışmalar.

Kaynakça

  • Ahlfoundation. (2015). North Korean Art: Complexity within Simplicity, 14.01.2023 tarihinde https://www.widewalls.ch/magazine/mmca-modern-design-korea, URL’den erişim
  • Anzo (José Iranzo Almonacid). (2023). İstanbul Kültür Sanat Vakfı, 07.01.2023 tarihinde https://bienal.iksv.org/tr/sanatcilar/anzo-jos-iranzo-almonacid URL’den erişim
  • Carlson, C. (2022). Ai Weiwei unveils cage-like Arch installation in Stockholm, 07.01.2023 tarihinde https://www.dezeen.com/2022/07/12/ai-wei-wei-cage-like-arch-installation-stockholm/ URL’den erişim
  • Çaylı, E. (2020). İklimin Estetiği: Antroposen Sanatı ve Mimarlığı Üzerine Denemeler, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat. (Çev. Simber ATAY ESKİER, Göral Erinç YILMAZ). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • My Bed- Tracey Emin. (2017). Art. Analysis, 13.01.2023 tarihinde https://luciawardblog.wordpress.com/2017/04/21/my-bed-tracey-emin/ URL’den erişim
  • O’Doherthy, Brian. (2016). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi, (Çev. A. Antmen), İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Quirk, J. F. (2006). The Anti-Slavery Project: Linking the Historical and Contemporary. Human Rights Quarterly, 28(3): 565-598.
  • Resmi Gazete (1964). T.C. Resmi Gazete, 07.01.2023 tarihinde https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/11599.pdf URL’den erişim
  • The Artworks That Perfectly Capture Isolation. (2020). Elephant, 14.01.2023 tarihinde https://elephant.art/artworks-perfectly-capture-isolation-23032020/ URL’den erişim
  • Wilson, M. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? 21. Yüzyıl sanatını yaşamak, (Firdevs Candil Erdoğan), Hayalperest Yayınevi: İstanbul.

THE IMAGE OF ISOLATION IN CONTEMPORARY ART

Yıl 2023, , 293 - 315, 19.04.2023
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1235580

Öz

When we consider art as a tool through which we directly and indirectly reflect our experiences in life, there are radical changes in its methods and perceptions with the effect of changing social structures. The innovations of contemporary life have made their presence felt intensely in every field of art. As a result of this change, the concepts needed different meanings and definitions and the definition area expanded. One of these concepts is isolation. When isolation is considered in terms of interpretation in the 21st century, it has found its place in art with different forms of expression. As it is the result of wars, epidemics and regimes, it is closely related to the concepts of social isolation, exclusion and alienation when it comes to detail. With the interpretation forms of contemporary art, it has gained versatile expression possibilities. In this respect, the concepts of "restricted space" and "modern slavery" are handled in the focus of the image of isolation and tried to be explained with examples from different disciplines of contemporary art, and the differences between the changing image of isolation and contemporary social structures have been tried to be revealed.

Kaynakça

  • Ahlfoundation. (2015). North Korean Art: Complexity within Simplicity, 14.01.2023 tarihinde https://www.widewalls.ch/magazine/mmca-modern-design-korea, URL’den erişim
  • Anzo (José Iranzo Almonacid). (2023). İstanbul Kültür Sanat Vakfı, 07.01.2023 tarihinde https://bienal.iksv.org/tr/sanatcilar/anzo-jos-iranzo-almonacid URL’den erişim
  • Carlson, C. (2022). Ai Weiwei unveils cage-like Arch installation in Stockholm, 07.01.2023 tarihinde https://www.dezeen.com/2022/07/12/ai-wei-wei-cage-like-arch-installation-stockholm/ URL’den erişim
  • Çaylı, E. (2020). İklimin Estetiği: Antroposen Sanatı ve Mimarlığı Üzerine Denemeler, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat. (Çev. Simber ATAY ESKİER, Göral Erinç YILMAZ). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • My Bed- Tracey Emin. (2017). Art. Analysis, 13.01.2023 tarihinde https://luciawardblog.wordpress.com/2017/04/21/my-bed-tracey-emin/ URL’den erişim
  • O’Doherthy, Brian. (2016). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi, (Çev. A. Antmen), İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Quirk, J. F. (2006). The Anti-Slavery Project: Linking the Historical and Contemporary. Human Rights Quarterly, 28(3): 565-598.
  • Resmi Gazete (1964). T.C. Resmi Gazete, 07.01.2023 tarihinde https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/11599.pdf URL’den erişim
  • The Artworks That Perfectly Capture Isolation. (2020). Elephant, 14.01.2023 tarihinde https://elephant.art/artworks-perfectly-capture-isolation-23032020/ URL’den erişim
  • Wilson, M. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? 21. Yüzyıl sanatını yaşamak, (Firdevs Candil Erdoğan), Hayalperest Yayınevi: İstanbul.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semih Çınar 0000-0001-5942-3241

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çınar, S. (2023). ÇAĞDAŞ SANATTA TECRİT İMGESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(43), 293-315. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1235580