BibTex RIS Kaynak Göster

THE VIEWPOINTS ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF KIDS PROGRAMS MUSIC ON TELEVISION TO MUSIC COURSES IN PRIMARY SCHOOLS

Yıl 2014, , 321 - 354, 01.08.2014
https://doi.org/10.14520/adyusbd.762

Öz

This research has been conducted with the aim of detecting to what extend the programs watched effect the children’s lives in terms of music education by examining the parallelism status of music in TV kids programs to the music course education program. The data of the research has been obtained by making literature review and applying questionnaire to the individuals in different sociocultural and economic level. According to obtained results, the music in TV kids program is extremely effective in performing most of the objectives set out in the curriculum. However, it was detected as a result of the research that the music in TV kids program shows some differences among sample groups at different sociocultural and economic levels in performing the objectives set out in the curriculum.

Kaynakça

  • Alan, İ. (2009). Sevgi İçerikli Çizgi Filmlerin İlköğretim 5. Sınıftaki Çocukların Görsel Sanatlar Dersindeki Etkisinin İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alpagut, U. (1998). Kim kapattı şu müziği. Ankara: Adalet Matbaası.
  • Altun, S. U. (2011). “İnsanlığın Uzaktan Görme Düşü: Televizyon ve Alternatif Medya Arayışları.” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2: 97Aşçı, E. (2006). Televizyondaki Çizgi ve Animasyon Karakterlerin Farklı Yerleşim Yerlerinde Yaşayan Çocukların Tüketici Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aziz, A. (1981). Radyo ve Televizyona Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasi Bilimler Fakültesi Yayınları, No: 460.
  • Bar-On, M. (2000). The Effects of Television On Child Health: İmplications And Recommendations. Arch Dis Child. 83:289–292.
  • Çamurdan, A.D. (2007). “Görsel Medyanın Çocuk Sağlığına Etkileri.” Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 16/2, 25-29.
  • Çaplı, B. (2002). Medya ve etik. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Demirkol, P. (2013). Televizyon Çocuk Programlarında Yer Alan Müziklerin Müzik Dersi Öğretim Programı Genel ve Özel Amaçları Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Erdoğan, İ. (2005). Popüler kültür ve iletişim. Ankara: Pozitif Matbaacılık, Ergöz, H.S. (2006). “Çizgi Filmlerin Çocuk Müzik Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi”. Ulusal Müzik Sempozyumu Bildirisi. Denizli.
  • İmik, Ü. (2011). Çizgi Film Müziklerinin Yapısal Olarak İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Doktora tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • İnanlı, M. K. (2009). Televizyondaki Çocuk Programlarının 5-6 Yaş Çocukları İçin Şiddet ve Anti Sosyal Sözcükler İçerme Durumunun İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalkan, S. (2008). Televizyon Yayınlarındaki Zararlı İçerikten Küçüğün Korunması. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı, Ankara.
  • Karataş, G. (2008). Kitle İletişim Kurumları Televizyon Yayınlarının Türk Müzik Eğitimi Açısından Durumu ve Değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kemaloğlu, Ö. G. (2008). TRT Televizyonlarında Yayınlanan Çocuk Programlarının Müzik Eğitimi Açısından İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Abbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Mete, M. (1999). Televizyon yayınlarının Türk toplumu üzerindeki etkisi. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.
  • Öztekin, S. (2008). Çocuk Televizyonlarının Eğitme ve Eğlendirme Özelliklerinin Çocuğun Gelişimine Etkisi. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Öztürk, H. E. (2002). Kişilik gelişimi açısından çocuk ve televizyon. Ankara: Beyan Yayınları.
  • Sağlam, F. N. (2007). Televizyon Çocuk Psikiyatri ve Hayat. s: 50-51. 27 Ağustos 2012 tarihinde http://www. psikiyatrivehayat.com/cocuktelevizyon.html. adresinden alınmıştır.
  • Uslu, İ. (2011). Televizyon Yayıncılığında Kamu Hizmeti Yayıncılığı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu uzmanlık tezi, Ankara.
  • Yazıcı, E. (2011). Televizyon Yayınlarının Olumsuz Etkilerinden Çocukların Korunmasına Yönelik Düzenlemeler. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu uzmanlık tezi, Ankara.

TETELEVİZYON ÇOCUK PROGRAMI MÜZİKLERİNİN İLKÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE KATKILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLER

Yıl 2014, , 321 - 354, 01.08.2014
https://doi.org/10.14520/adyusbd.762

Öz

Bu araştırma, TV çocuk programlarında yer alan müziklerin, müzik dersi öğretim programına paralellik durumlarını inceleyerek, izlenen programların çocukların yaşantılarını, müzik eğitimi açısından ne derece etkilediğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmadaki veriler kaynak taraması yapılarak ve farklı sosyokültürel ve ekonomik düzeydeki bireylere anket uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, TV çocuk programlarında yer alan müziklerin, öğretim programında belirlenen amaçların çoğunun gerçekleştirilmesinde oldukça etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak, TV çocuk programlarında yer alan müziklerin, öğretim programında belirlenen amaçları gerçekleştirmede, farklı sosyokültürel ve ekonomik düzeylerdeki örneklem gurupları arasında farklılıklar gösterdiği de araştırma sonucunda tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Alan, İ. (2009). Sevgi İçerikli Çizgi Filmlerin İlköğretim 5. Sınıftaki Çocukların Görsel Sanatlar Dersindeki Etkisinin İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alpagut, U. (1998). Kim kapattı şu müziği. Ankara: Adalet Matbaası.
  • Altun, S. U. (2011). “İnsanlığın Uzaktan Görme Düşü: Televizyon ve Alternatif Medya Arayışları.” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2: 97Aşçı, E. (2006). Televizyondaki Çizgi ve Animasyon Karakterlerin Farklı Yerleşim Yerlerinde Yaşayan Çocukların Tüketici Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aziz, A. (1981). Radyo ve Televizyona Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasi Bilimler Fakültesi Yayınları, No: 460.
  • Bar-On, M. (2000). The Effects of Television On Child Health: İmplications And Recommendations. Arch Dis Child. 83:289–292.
  • Çamurdan, A.D. (2007). “Görsel Medyanın Çocuk Sağlığına Etkileri.” Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 16/2, 25-29.
  • Çaplı, B. (2002). Medya ve etik. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Demirkol, P. (2013). Televizyon Çocuk Programlarında Yer Alan Müziklerin Müzik Dersi Öğretim Programı Genel ve Özel Amaçları Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Erdoğan, İ. (2005). Popüler kültür ve iletişim. Ankara: Pozitif Matbaacılık, Ergöz, H.S. (2006). “Çizgi Filmlerin Çocuk Müzik Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi”. Ulusal Müzik Sempozyumu Bildirisi. Denizli.
  • İmik, Ü. (2011). Çizgi Film Müziklerinin Yapısal Olarak İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Doktora tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • İnanlı, M. K. (2009). Televizyondaki Çocuk Programlarının 5-6 Yaş Çocukları İçin Şiddet ve Anti Sosyal Sözcükler İçerme Durumunun İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalkan, S. (2008). Televizyon Yayınlarındaki Zararlı İçerikten Küçüğün Korunması. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı, Ankara.
  • Karataş, G. (2008). Kitle İletişim Kurumları Televizyon Yayınlarının Türk Müzik Eğitimi Açısından Durumu ve Değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kemaloğlu, Ö. G. (2008). TRT Televizyonlarında Yayınlanan Çocuk Programlarının Müzik Eğitimi Açısından İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Abbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Mete, M. (1999). Televizyon yayınlarının Türk toplumu üzerindeki etkisi. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.
  • Öztekin, S. (2008). Çocuk Televizyonlarının Eğitme ve Eğlendirme Özelliklerinin Çocuğun Gelişimine Etkisi. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Öztürk, H. E. (2002). Kişilik gelişimi açısından çocuk ve televizyon. Ankara: Beyan Yayınları.
  • Sağlam, F. N. (2007). Televizyon Çocuk Psikiyatri ve Hayat. s: 50-51. 27 Ağustos 2012 tarihinde http://www. psikiyatrivehayat.com/cocuktelevizyon.html. adresinden alınmıştır.
  • Uslu, İ. (2011). Televizyon Yayıncılığında Kamu Hizmeti Yayıncılığı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu uzmanlık tezi, Ankara.
  • Yazıcı, E. (2011). Televizyon Yayınlarının Olumsuz Etkilerinden Çocukların Korunmasına Yönelik Düzenlemeler. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu uzmanlık tezi, Ankara.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ünal İmik Bu kişi benim

Turan Sager Bu kişi benim

Perçin Demirkol

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA İmik, Ü., Sager, T., & Demirkol, P. (2014). TETELEVİZYON ÇOCUK PROGRAMI MÜZİKLERİNİN İLKÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE KATKILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLER. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(17), 321-354. https://doi.org/10.14520/adyusbd.762