Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okumuyorum Çünkü: Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Okumama Nedenleri

Yıl 2019, , 76 - 110, 30.08.2019
https://doi.org/10.14520/adyusbd.486916

Öz

Bu
araştırmanın amacı öğretmen adaylarının okumama nedenlerinin incelenmesidir.
Yapılan bu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının okumama nedenlerini ortaya
koyması açısından önemlidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden
fenomenoloji yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların seçiminde uygun
örnekleme yöntemi kullanılmıştır Araştırmanın katılımcılarını Bozok
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Bilim Dalı lisans programında
öğrenim gören 18 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı
tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu
ile toplanmıştır. Görüşmeler 2018 yılı ekim ayında gerçekleştirilmiştir.
Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kitap
okumama nedenleri olarak şunlar tespit edilmiştir: Okurken canım sıkılıyor,
okumayı sevmiyorum, okumaya zamanım yok, kamu personeli seçme sınavına
hazırlanıyorum, okuma alışkanlığım yok, cep telefonu ve bilgisayarla
ilgileniyorum, okurken gözlerim ağrıyor ve sulanıyor.

Kaynakça

  • Applegate, A. J., and Applegate, M. (2004). “The Peter Effect: Reading Habits and Attitudes Of Pre-Service Teachers.” Reading Teacher, 57 (6): 554-563.
  • Arıcı, A. F. (2008). “Okumayı Niye Sevmiyoruz: Üniversite Öğrencileriyle Mülakatlar” [Why do not We Like to Read? Interviews with University Students.] Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences, 5 (10): 91-100.
  • Aslantürk, E., and Saracaloglu, A. S. (2010). “Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması” [Comparison of Reading Interests and Habits of Classroom Teachers and Classroom Teacher Candidates.] Anadolu University Journal of Social Sciences 11 (1): 155-176.
  • Berg, B. L., and Lune, H. (2004). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (Vol. 5). Boston, MA: Pearson.
  • Best, J. W., and Kahn, J. V. (2016). Research in Education. Pearson Education India.
  • Browne, A. (1998). A Practical Guide to Teaching in The Early Years. London: Paul Chapman Publishing Ltd.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., and Demirel, F. (2012). Scientific research methods (12th Edition). Ankara: Pegem Academy.
  • Children's Foundation, (2006). “Türkiye’nin Okuma Alışkanlığı Karnesi” [Turkey’s Reading Habit Report.] İstanbul: Children's literature school.
  • Christensen, L., B., Johnson, R., B., and Turner, L., A. (2014). Research Methods, Design, and Analysis (Twelfth edition). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Creel, S. L. (2007). “Early Adolescents' Reading Habits.” Young Adult Library Services 5 (4): 46-49.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (2nd ed.). United States of America: Sage Publications, Inc.
  • Dreher, M. J. (2002). “Motivating Teachers to Read”. The Reading Teacher 56: 338- 340.
  • Elkatmış, M. (2015). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıkları” [Pre-Service Classroom Teachers’ Reading Interests and Habits.] Kastamonu Education Journal 23 (3): 1223-1240.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., and Hyun, H. H. (2011). How to Design and Evaluate Research in Education (8th Edition). New York: McGraw-Hill.
  • Geçgel, H., and Burgul, F. (2009). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerininin Okuma İlgi Alanları (Çanakkale Örneği)” [Interested Reading Area of Education Faculty Studets (Çanakkale Case).) Tübav Bilim Dergisi 2 (3): 341-353.
  • Glaser, B.G., and Strauss, A.L. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies For Qualitative Research. Aldine, Chicago.
  • Glesne, C. (2011). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction (4th edition). Boston. Pearson.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., and Leech, N. L. (2009). Research Methods in Applied Settings: An Integrated Approach to Design and Analysis (Second Edition). New York: Routledge.
  • Johnson, A. P. (2008). Teaching Reading and Writing: A Guidebook for Tutoring and Remediating Students. Maryland: Rowman & Littlefield Education.
  • Maggart, Z. R., and Zintz, M. V. (1992). The Reading Process: The Teacher and the Learner (sixth edition). Iowa: Brown & Benchmark.
  • McKool, S. S. (2007). “Factors That Influence the Decision to Read: An Investigation of Fifth Grade Students' Out-Of-School Reading Habits.” Reading Improvement 44 (3): 111-132.
  • McKool, S., and Gespass, S. (2009). “Does Johnny's Reading Teacher Love to Read? How Teachers' Personal Reading Habits Affect Instructional Practices.” Literacy Research and Instruction 48(3): 264-276.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design And Implementation. San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Morrison, T. G., Jacobs, J. S., and Swinyard, W. R. (1999). Do Teachers Who Read Personally Use Recommended Literacy Practices In Their Classrooms? Reading Research and Instruction 38(2): 81-100
  • Nathanson, S., Pruslow, J., and Levitt, R. (2008). “The Reading Habits And Literacy Attitudes Of In-Service And Prospective Teachers.” Journal of Teacher Education 59 (4): 313-321.
  • Odabaş, H. (2003). “Üniversite Ögrencilerinin Okuma Aliskanligina Etki Eden Faktörler” [Factors Affecting Students' Reading and Writing Skills.] Bilgin (2): 3-6.
  • Odabaş, H., Odabaş, Y., and Polat, C. (2008). “Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği” [Reading Habits of University Students: Ankara University Example]. Bilgi Dünyası 9 (2): 431-465.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications
  • Pillai, P. R. (2015). “Assessing Reading Habits of Pre-Service Teachers in this Electronic Era.” International Journal of Innovation and Research in Educational Sciences, 2(2): 69-71.
  • Reutzel, D. R., and Cooter Jr., R. B. (2012). Teaching Children to Read: The Teacher Makes the Difference (6th ed.). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Semerci, Ç. (2002). “Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları” [Reading Habits of Physical Education and Sports Students in Turkish Universities]. Education and Science 27 (125): 36-43.
  • Temizyürek, F., Çolakoğlu, B. K., and Coşkun, S. (2013). “Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi” [Investigation of Reading Habits of the Ninth Grade Students According To Some Variables.] Turkish Journal of Educational Sciences 11 (2): 114-150.
  • Ülper, H., and Çeliktürk, Z. (2013). “Öğretmen Adaylarının Okuma Motivasyonlarının Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği” [Evaluation of Motivation of Reading of Teacher Candidates: Example of Mehmet Akif Ersoy University.] Adıyaman University Journal of Social Sciences, Special Issue on Turkic Education Teaching 6 (11): 1033-1057.
  • Ungan, S. (2008). “Okuma Alışkanlığımızın Kültürel Altyapısı.” [The Cultural Background of Our Reading Habit.]. Gaziantep University Journal of Social Sciences 7 (1): 218-228.
  • Yalman, M., Özkan, E., and Başaran, B. (2015). “Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Dicle Üniversitesi Örneği” [Future Teachers’ Investigation of Reading Habits: Example of Dicle University.] EKEV Akademi Journal 19 (61): 463-478.
  • Yıldırım, A., and Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. [Qualitative Research Methods in Social Sciences (6th edition).] nkara: Seçkin Publishing.
  • Yıldız, D. Ç., Ceran, D., and Sevmez, H. (2015). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Profili” [Reading Habits of the Students of the Faculty of Education.] Uşak University Journal of Social Sciences 8 (3): 141-166.
  • Yılmaz, B., Köse, E., and Korkut, S. (2009). “Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma” [A Research on Reading Habits of Hacettepe University and Bilkent University Students.] Turkish Librarianship 23 (1): 22-51.

I Don’t Read: The Reasons Of Preservice Primary School Teachers Who Do Not Read

Yıl 2019, , 76 - 110, 30.08.2019
https://doi.org/10.14520/adyusbd.486916

Öz

The aim of this study is to examine the reasons why the preservice
primary school teachers not able to read. This research is important in terms
of revealing the reasons why preservice primary school teachers have not read.
The research was carried out by the phenomenological method of qualitative
research methods. An appropriate sampling method was used for the selection of
the participants. The participants of the study consisted of 18 student who
were educated in the Yozgat Bozok University Faculty of Education Primary
School Teacher program. The semi-structured interview form developed by the
researcher was used as data collection tool. The data were collected by a
semi-structured interview form prepared by the researcher. Interviews were held
in October 2018. Thematic analysis was used to analyze the data. As a result of
content analysis these results reached: I am bored with reading, I do not like
to read, I do not have time to read, I am preparing for public personnel
selection exam, I am not reading habit, I am interested in mobile phone and
computer, my eyes are aching and irritated while reading. 

Kaynakça

  • Applegate, A. J., and Applegate, M. (2004). “The Peter Effect: Reading Habits and Attitudes Of Pre-Service Teachers.” Reading Teacher, 57 (6): 554-563.
  • Arıcı, A. F. (2008). “Okumayı Niye Sevmiyoruz: Üniversite Öğrencileriyle Mülakatlar” [Why do not We Like to Read? Interviews with University Students.] Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences, 5 (10): 91-100.
  • Aslantürk, E., and Saracaloglu, A. S. (2010). “Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması” [Comparison of Reading Interests and Habits of Classroom Teachers and Classroom Teacher Candidates.] Anadolu University Journal of Social Sciences 11 (1): 155-176.
  • Berg, B. L., and Lune, H. (2004). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (Vol. 5). Boston, MA: Pearson.
  • Best, J. W., and Kahn, J. V. (2016). Research in Education. Pearson Education India.
  • Browne, A. (1998). A Practical Guide to Teaching in The Early Years. London: Paul Chapman Publishing Ltd.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., and Demirel, F. (2012). Scientific research methods (12th Edition). Ankara: Pegem Academy.
  • Children's Foundation, (2006). “Türkiye’nin Okuma Alışkanlığı Karnesi” [Turkey’s Reading Habit Report.] İstanbul: Children's literature school.
  • Christensen, L., B., Johnson, R., B., and Turner, L., A. (2014). Research Methods, Design, and Analysis (Twelfth edition). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Creel, S. L. (2007). “Early Adolescents' Reading Habits.” Young Adult Library Services 5 (4): 46-49.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (2nd ed.). United States of America: Sage Publications, Inc.
  • Dreher, M. J. (2002). “Motivating Teachers to Read”. The Reading Teacher 56: 338- 340.
  • Elkatmış, M. (2015). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıkları” [Pre-Service Classroom Teachers’ Reading Interests and Habits.] Kastamonu Education Journal 23 (3): 1223-1240.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., and Hyun, H. H. (2011). How to Design and Evaluate Research in Education (8th Edition). New York: McGraw-Hill.
  • Geçgel, H., and Burgul, F. (2009). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerininin Okuma İlgi Alanları (Çanakkale Örneği)” [Interested Reading Area of Education Faculty Studets (Çanakkale Case).) Tübav Bilim Dergisi 2 (3): 341-353.
  • Glaser, B.G., and Strauss, A.L. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies For Qualitative Research. Aldine, Chicago.
  • Glesne, C. (2011). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction (4th edition). Boston. Pearson.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., and Leech, N. L. (2009). Research Methods in Applied Settings: An Integrated Approach to Design and Analysis (Second Edition). New York: Routledge.
  • Johnson, A. P. (2008). Teaching Reading and Writing: A Guidebook for Tutoring and Remediating Students. Maryland: Rowman & Littlefield Education.
  • Maggart, Z. R., and Zintz, M. V. (1992). The Reading Process: The Teacher and the Learner (sixth edition). Iowa: Brown & Benchmark.
  • McKool, S. S. (2007). “Factors That Influence the Decision to Read: An Investigation of Fifth Grade Students' Out-Of-School Reading Habits.” Reading Improvement 44 (3): 111-132.
  • McKool, S., and Gespass, S. (2009). “Does Johnny's Reading Teacher Love to Read? How Teachers' Personal Reading Habits Affect Instructional Practices.” Literacy Research and Instruction 48(3): 264-276.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design And Implementation. San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Morrison, T. G., Jacobs, J. S., and Swinyard, W. R. (1999). Do Teachers Who Read Personally Use Recommended Literacy Practices In Their Classrooms? Reading Research and Instruction 38(2): 81-100
  • Nathanson, S., Pruslow, J., and Levitt, R. (2008). “The Reading Habits And Literacy Attitudes Of In-Service And Prospective Teachers.” Journal of Teacher Education 59 (4): 313-321.
  • Odabaş, H. (2003). “Üniversite Ögrencilerinin Okuma Aliskanligina Etki Eden Faktörler” [Factors Affecting Students' Reading and Writing Skills.] Bilgin (2): 3-6.
  • Odabaş, H., Odabaş, Y., and Polat, C. (2008). “Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği” [Reading Habits of University Students: Ankara University Example]. Bilgi Dünyası 9 (2): 431-465.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications
  • Pillai, P. R. (2015). “Assessing Reading Habits of Pre-Service Teachers in this Electronic Era.” International Journal of Innovation and Research in Educational Sciences, 2(2): 69-71.
  • Reutzel, D. R., and Cooter Jr., R. B. (2012). Teaching Children to Read: The Teacher Makes the Difference (6th ed.). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Semerci, Ç. (2002). “Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları” [Reading Habits of Physical Education and Sports Students in Turkish Universities]. Education and Science 27 (125): 36-43.
  • Temizyürek, F., Çolakoğlu, B. K., and Coşkun, S. (2013). “Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi” [Investigation of Reading Habits of the Ninth Grade Students According To Some Variables.] Turkish Journal of Educational Sciences 11 (2): 114-150.
  • Ülper, H., and Çeliktürk, Z. (2013). “Öğretmen Adaylarının Okuma Motivasyonlarının Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği” [Evaluation of Motivation of Reading of Teacher Candidates: Example of Mehmet Akif Ersoy University.] Adıyaman University Journal of Social Sciences, Special Issue on Turkic Education Teaching 6 (11): 1033-1057.
  • Ungan, S. (2008). “Okuma Alışkanlığımızın Kültürel Altyapısı.” [The Cultural Background of Our Reading Habit.]. Gaziantep University Journal of Social Sciences 7 (1): 218-228.
  • Yalman, M., Özkan, E., and Başaran, B. (2015). “Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Dicle Üniversitesi Örneği” [Future Teachers’ Investigation of Reading Habits: Example of Dicle University.] EKEV Akademi Journal 19 (61): 463-478.
  • Yıldırım, A., and Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. [Qualitative Research Methods in Social Sciences (6th edition).] nkara: Seçkin Publishing.
  • Yıldız, D. Ç., Ceran, D., and Sevmez, H. (2015). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Profili” [Reading Habits of the Students of the Faculty of Education.] Uşak University Journal of Social Sciences 8 (3): 141-166.
  • Yılmaz, B., Köse, E., and Korkut, S. (2009). “Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma” [A Research on Reading Habits of Hacettepe University and Bilkent University Students.] Turkish Librarianship 23 (1): 22-51.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Babayiğit 0000-0001-6123-0609

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Babayiğit, Ö. (2019). I Don’t Read: The Reasons Of Preservice Primary School Teachers Who Do Not Read. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(32), 76-110. https://doi.org/10.14520/adyusbd.486916