BibTex RIS Kaynak Göster

A Study On The Learning Process Of National Values In History Course Of the Children with Learning Disabilities at High Levels

Yıl 2009, Sayı: 2, 120 - 135, 01.06.2009

Öz

This study is held with the participation of 28 students and 8 teachers of Adıyaman Province Business Education Center and Education Application School in the 2nd term of 2007-2008 academic year. In the study, the learning process of national values of the children with learning disabilities at high levels (at teachable level) has been observed and their teachers were interviewed. In the light of the findings, the activities held and the teachers’ remarks, students seem to have achieved the objective of “to love and respect Atatürk”, which is among the overall objectives whereas, in general, missed the such specific objectives as “to recognize Turkish Flag, to understand the National Anthem, to volunteer to join the flag ceremonies, to know how to behave in ceremonies, to know the prepaparation for national festival and to enjoy the festivals.

AĞIR DÜZEYDE ZİHİNSEL ÖĞRENME YETERSİZLİĞİ (ÖĞRETİLEBİLİR DÜZEYDE) OLAN ÇOCUKLARIN TARİH KONULARINDAN MİLLİ DEĞERLERİ ÖĞRENME SÜRECİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA

Yıl 2009, Sayı: 2, 120 - 135, 01.06.2009

Öz

Bu çalışma 2007-2008 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Adıyaman ili “İş Eğitim Merkezi ve Eğitim Uygulama Okulu”na devam eden 28 öğrenci ve bu okulda görevli 8 öğretmenin katılımı ile yapılmıştır. Çalışmada ağır düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği (öğretilebilir düzey) olan çocukların milli değerleri öğrenme süreci gözlemlenmiş ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda yapılan etkinlikler ve öğretmenlerin anlattıklarına göre öğrencilerin, okul programının genel amaçlar bölümünde yer alan “Atatürk’e sevgi ve saygı duyar” maddesinin amacına ulaştıkları söylenebilir. Programın özel amaçlar bölümünde yer alan “Türk Bayrağı ve Atatürk’ü tanımaları, İstiklal Marşının anlamını bilmeleri, Bayrak törenine katılmaları, Bayrak töreninde yapması gerekenleri bilmeleri, Milli bayramlarda yapılan hazırlıkları bilmeleri ve Bayram sevinci duymaları” amaçlarına ise öğrencilerin genel olarak ulaşamadıkları saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Ulusoy Bu kişi benim

Bülent Dilmaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ulusoy, K., & Dilmaç, B. (2009). AĞIR DÜZEYDE ZİHİNSEL ÖĞRENME YETERSİZLİĞİ (ÖĞRETİLEBİLİR DÜZEYDE) OLAN ÇOCUKLARIN TARİH KONULARINDAN MİLLİ DEĞERLERİ ÖĞRENME SÜRECİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(2), 120-135.