This study intended to collect previous experimental studies on mobile learning conducted internationally between the years of 2009 and 2014 to identify their effect sizes. A systematic synthesis method, meta-analysis, was utilized in the study for this purpose. 3.512 related articles were accessed and 10 international studies identified based on the inclusion criteria were analyzed. Based on the obtained data, calculated effect size of mobile learning on students’ academic achievement was found to be 0.849. Critical p value obtained during the meat-analysis points to the fact that mobile learning studies can be integrated and that the method should be favored more.
Keywords: Mobil learning, meta-analysis, experimental research, effect size
Bu çalışmada 2009-2014 yılları arasında uluslararası alanda daha önce mobil öğrenme ile ilgili yapılmış deneysel araştırmaların bir araya toplanıp, genel etki büyüklüğünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada, sistematik sentezleme yöntemlerinden biri olan “MetaAnaliz Yöntemi” kullanılmıştır. Konu ile ilgili EBSCOhost veri tabanında aratılan 3.512 makaleye ulaşılmış, çalışmanın kapsamı gereği belirlenen dâhil edilme ölçütleri dâhilinde 10 çalışma analiz edilmiştir. Araştırmada etki büyüklüğü indeksi olarak Cohen’nin d etki büyüklüğü kullanılmıştır. Yapılan homojenlik testi sonucunda, sabit etki modelinden rastgele etki modeline çevrilmiştir. Rastgele etki modeline göre yapılan analiz sonucunda, mobil öğrenmenin, akademik başarıya etkisi d=0.849 etki büyüklüğü pozitif yönde ve yüksek düzeyde bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan meta-analizde elde edilen kritik p değeri, mobil öğrenme çalışmalarının birleştirilebileceğini ve eğitimde, mobil öğrenmenin daha fazla kullanılması gerektiği sonucunu vermektedir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 23 |