Problem davranışlar otizmin tanılanmasında bir tanı kriteri olarak kabul edilmese de, otizmi olan çocukların büyük bir kısmının problem davranış sergiledikleri bilinmektedir. Otizmli çocuklar tekrarlayıcı ve yineleyici, kendine zarar verici, saldırgan ve öfke içeren, aşılmışın dışında yemek yeme ve takıntılı davranışlar gibi problem davranışlar sergilerler. Bu davranışlar ise değişikliklere uyum sağlama, genel eğitim ortamlarından uzaklaşma ve ayrışma, sosyal etkileşim sorunları ve rutinlere aşırı bağlılık gibi bazı güçlüklere neden olur. Bu problem davranışları önlemek üzere geçiş stratejileri gibi önleyici stratejiler kullanılabilir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, otizmi olan çocukların anne-babalarına ve öğretmenlerine geçişler sırasında sergilenen problem davranışlar ve bu problem davranışları önlemek üzere kullanılacak geçiş stratejileri konusunda bilgi vermektir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 25 |