This research was carried out in order to determine the perceptions of university students about the distance education applications that they had compulsory participation during the epidemic period. The study group of the research consists of 34 university students studying in different faculties in the 2020-2021 academic year. In the research, it was designed as a phenomenological research, one of the qualitative research designs. The obtained data were subjected to content analysis. According to the results obtained from the research, students find distance education applications advantageous in terms of accessibility and think that interactive lessons are more efficient. Students experienced various problems in the categories of technique, discipline, health and social deprivation during the implementation process. It has been determined that students' views on distance education are affected by their attitudes and some characteristic features. The majority of the students believe that distance education applications will become widespread and offer the mixed model as a suggestion.
Bu araştırma üniversite öğrencilerinin salgın döneminde mecburi katılım sağladıkları uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili algılarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı fakültelerde öğrenim gören 34 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim araştırması olarak tasarlanmıştır. Verilerin toplanması amacıyla öğrencilerden uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerini yansıtan kompozisyonlar yazmaları istenmiş ve veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğrenci görüşlerinde 43 farklı koda ulaşılmış ve bu kodlar 19 kategori ve 4 tema altında toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, öğrenciler uzaktan eğitim uygulamalarını erişilebilirlik bağlamında avantajlı bulmakta ve interaktif katılımlı derslerin daha verimli olduğunu düşünmektedirler. Öğrenciler uzaktan eğitimin mesleki/uygulamalı dersler ve ölçme-değerlendirme çalışmaları açısından çeşitli dezavantajlara sahip olduğunu ifade etmektedirler. Öğrenciler uygulama sürecinde teknik, disiplin, sağlık ve sosyal yoksunluk kategorilerinde çeşitli sorunlar yaşamışlardır. Öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin tutumlarından ve bazı karakteristik özelliklerinden etkilendiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu uzaktan eğitim uygulamalarının yaygınlaşacağına inanmakta ve uygulamalarda karma modeli öneri olarak sunmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2021 |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 39 |