Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle ve yaygınlaşmasına paralel olarak “dijital oyun” kavramı ortaya çıkmıştır. Teknolojiye erişimin kolaylaşmasıyla birlikte dijital oyunların çocuklar arasında popülerliği artmaktadır. Dijital oyunlar, konsol oyunları, PC oyunları ve çevrim içi (online) oyunlar olarak farklı şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Bunların yanı sıra dijital oyunların cep telefonu ve tablet gibi taşınabilir teknolojiler ile de oynandığı görülmektedir. Dijital oyun dünyasına giren çocuklar, kendilerini farklı bir dünyada bulmaktadır. Bu sebeple dijital oyunlar çocuklar üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Çocukların ilgisini çeken bu oyunlar, yararları kadar tehlikeleri ve sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu nedenle dijital oyunların çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerinin de sorgulanması ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada dijital oyunların tanımı, türleri, dijital oyunların çocukların üzerindeki etkileri ele alınmıştır.
Nowadays, alongside the development and widespread use of technology, the concept of the "digital game" has emerged. With easier access to technology, the popularity of digital games among children is increasing. Digital games appear in various forms such as console games, PC games, and online games. Besides these, it is seen that digital games are also played with portable technologies such as mobile phones and tablets. Children who enter the world of digital games find themselves in a different world. Hence, digital games have an important effect on children. These games, which attract children's attention, alongside their benefits, bring certain dangers and problems as well. Therefore, questioning the positive and negative effects of digital games on children has also emerged. The definition and types of digital games, the effects that digital games have on children were discussed in this study.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 29, 2022 |
Publication Date | August 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 41 |