Bu araştırmanın amacı MEB tarafından okul öncesi eğitim kurumlarına gönderilen El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 kitaplarını öğretmen görüşleri ve MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programındaki gelişim alanlarında yer alan kazanımlar ve göstergelere göre incelemektir. Çalışmada doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada El Ele Okul Öncesi Eğitime kitapları incelenmiş ve 14 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Yapılan doküman analizi sonucunda kitapların kazanımlar ve göstergelere yer verme durumu incelenmiştir. Sonuç olarak kitaplardaki göstergelerin programda yer alan toplam gösterge sayısına göre bilişsel gelişim %44, motor gelişim %5.9, sosyal-duygusal gelişim %11, dil gelişimi %5,5 olarak belirlenmiş ve özbakım becerilerine yönelik her hangi bir göstergeye yer vermediği görülmüştür. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Görüşmelerde öğretmenlerin bazıları okul öncesi eğitimde kullanılan kaynak kitapların taşıması gereken bazı özellikleri belirtmişlerdir. Bunlar; kitapların tüm gelişim alanlarına hitap etmesi, baskı kalitesinin iyi olması, kültürel özellikleri barındırması, aile katılım etkinliklerine yer vermesi, günlük yaşama ve teknolojik gelişmelere uygun olmasıdır. Araştırmada kitapların güncellenmesi ve geliştirilmesi gereken yanlarının olduğu sonucuna varılmıştır.
This research aims to examine “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” books sent to preschool education institutions by the Ministry of National Education according to the teachers' opinions and the gains and indicators in the development areas of the MoNE 2013 Pre-School Education Program. As a result of the document analysis, the gains and indicators of the books were examined. As a result, according to the total number of indicators in the program, the indicators in the books were determined as 44% for cognitive development, 5.9% for motor development, 11% for social-emotional development, and 5.5% for language development, and it was seen that they did not include any indicators for self-care skills. The data obtained from the interviews were analyzed with the content analysis technique. In the interviews, some of the teachers stated some of the characteristics that the resource books used in preschool education should have. These; books address all areas of development, print quality is good, contain cultural features, include family participation activities, and are suitable for daily life and technological developments. In the research, it was concluded that the book set has aspects that need to be updated and developed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 42 |