Research Article
BibTex RIS Cite

KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 249 - 269, 27.12.2020

Abstract

Kopenhag Okulu, Soğuk Savaş Sonrası Dönem’de Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği (SSCB) arasındaki silahlı meydan okuma ve ideolojik karşıtlığın sona erdiğini ve bu nedenle büyük güçler arasındaki askeri ve siyasi güvelik konularının yoğunluğunun büyük ölçüde azaldığını kabul etmektedir. Dolayısıyla Kopenhag Okulu bu dönemde güvenlik konularını sadece askeri ve siyasi boyutuyla değil ekonomik, çevresel ve toplumsal konuları da içerecek şekilde genişleterek ele almaktadır. Ayrıca Okul, Soğuk Savaş Sonrası Dönem’de iki kutuplu sistemin çöküşüyle küresel sistemin de değişime uğrayarak daha fazla bölgeselleşmiş bir hal aldığını belirtmekte ve bu nedenle güvenlik analizlerini bölgesel güvenlik anlayışı çerçevesinde yapmaktadır. Bu çalışma da Soğuk Savaş Sonrası Dönem’de uluslararası güvenliğin doğasında yaşanan gelişmeleri Kopenhag Okulu’nun yaklaşımları kapsamında dikkate almakta ve bu çerçevede Balkanların güvenliğini analiz etmektedir. Çalışmanın amacı, Balkanların güvenlik zafiyetlerini incelemek ve bu zafiyetlere yönelik tehditleri belirlemektir. Bu çerçevede çalışma; bölge devletleri arasında geçmişten günümüze uzanan azınlık sorunlarının var olması sebebiyle Balkanlarda toplumsal yapının hassas olduğunu savunmaktadır.

References

  • BUZAN, Barry. “The Logic of Regional Security in the Post-Cold War World”. Björn Hettne, Andrâs Inotai, Osvaldo Sunkel (ed.). The New Regionalism and the Future of Security and Development. Palgrave Macmillan, Hampshire, 2000, 1-25 CALLEYA, C. Stephan. “Regional Dynamics in the Post-Cold War World”. Stephan C. Calleya (ed.). Regionalism in the Post-Cold War World. Ashgate Publishing Ltd, Aldershot, 2000, 233-238. TODOROVA, M. (2009). Imagining the Balkans. New York: Oxford University Press,

Analysis of Balkan’s Security in the Context of Copenhagen School’s Security Approach in the Post-Cold War Era

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 249 - 269, 27.12.2020

Abstract

References

  • BUZAN, Barry. “The Logic of Regional Security in the Post-Cold War World”. Björn Hettne, Andrâs Inotai, Osvaldo Sunkel (ed.). The New Regionalism and the Future of Security and Development. Palgrave Macmillan, Hampshire, 2000, 1-25 CALLEYA, C. Stephan. “Regional Dynamics in the Post-Cold War World”. Stephan C. Calleya (ed.). Regionalism in the Post-Cold War World. Ashgate Publishing Ltd, Aldershot, 2000, 233-238. TODOROVA, M. (2009). Imagining the Balkans. New York: Oxford University Press,
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Science
Journal Section Articles
Authors

Musa Palta This is me 0000-0002-0854-2483

Barış Özdal 0000-0001-5460-6655

Publication Date December 27, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Palta, M., & Özdal, B. (2020). KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 249-269.
AMA Palta M, Özdal B. KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ. the PEAJ. December 2020;4(2):249-269.
Chicago Palta, Musa, and Barış Özdal. “KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, no. 2 (December 2020): 249-69.
EndNote Palta M, Özdal B (December 1, 2020) KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 2 249–269.
IEEE M. Palta and B. Özdal, “KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ”, the PEAJ, vol. 4, no. 2, pp. 249–269, 2020.
ISNAD Palta, Musa - Özdal, Barış. “KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/2 (December 2020), 249-269.
JAMA Palta M, Özdal B. KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ. the PEAJ. 2020;4:249–269.
MLA Palta, Musa and Barış Özdal. “KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, 2020, pp. 249-6.
Vancouver Palta M, Özdal B. KOPENHAG OKULU’NUN GÜVELİK ANLAYIŞI BAĞLAMINDA SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEM’DE BALKANLARIN GÜVENLİĞİNİN ANALİZİ. the PEAJ. 2020;4(2):249-6.