Ombudsmanlık kurumu 19. Yüzyıldan itibaren Batı Avrupa’da benimsenmeye başlanmıştır. Kamu yönetimi reformlarıyla birlikte vatandaşlara bir insan hakkı olarak tanınması gereken “iyi yönetim hakkı” gündeme gelmiştir. İyi yönetim vatandaşlara karşı hesap verebilir ve cevap verebilir nitelikteki bir idari yaklaşıma vurgu yapmaktadır. İyi yönetim hakkı AB’nin önemsediği demokratik bir değerdir ve bu değerin birlik kurumlarınca benimsenmesinde Avrupa Ombudsmanına önemli görevler düşmektedir. Avrupa Ombudsmanı birlik kurumlarının sağlıklı bir biçimde denetimini sağlayarak kötü yönetim vakalarının önüne geçmektedir. Çalışma doküman analizine dayalı nitel araştırma yöntemini kullanmaktadır. Çalışmanın amacı iyi yönetimin içeriksel olarak birlikte uygulanmasında AB Ombudsmanının fonksiyonel rolünü değerlendirmektir. Çalışmada AB Ombudsmanının vizyonu, misyonu, stratejileri ve birlik kurumlarıyla aralarındaki ilişkiler analiz edilmiştir. İlk kısımda AB’nin iyi yönetim kavramına yaklaşımı açıklanmıştır. İkinci kısımda AB Ombudsmanının yapısı ve faaliyetleri, birlik vatandaşlarının başvuru ve şikâyet prosedürleri ele alınmaktadır. Son kısım iyi yönetimi hayata geçirmede AB Ombudsmanının birlik içi faaliyetlerine değinmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |