Employees with high innovation capacity in organizations develop new ideas by taking more responsibility and risk. Innovations that emerge thanks to these employees increase growth and efficiency. The presence of employees with high individual innovation is important in universities where scientific knowledge is produced intensively. The personal innovativeness of the employees is directly related to the management styles of the managers. In today's information and technology age, realizing this relationship with sound communication and information sharing may be possible. Because a human is a social being who speaks, establishes relationships, and manages communication. It can be said that mushroom management in educational institutions such as universities, where educating people is the basis, weakens this communication due to asymmetric information and reduces the tendency for innovation. This study aims to reveal the effect of the mushroom management approach on academicians' perceptions of individual innovativeness. The study population consists of academic staff working in state universities operating in Turkey. The data was obtained through questionnaires. The data were analyzed by structural equation model. According to the analysis results, the mushroom management approach increases the employees' resistance to innovation and decreases their openness to innovation.
Mushroom management individual innovation higher education institution
Bu çalışma, enflasyon ile arz yönlü faktörler, özellikle de firma kârları ve piyasa gücü arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Enflasyonun yayılmasını önlemek için stratejik fiyat kontrollerinin kullanılmasını önermekte ve vergilerin aşırı piyasa gücü sorununu ele alabileceğini ve enflasyonist baskıları azaltabileceğini öne sürmektedir. Ayrıca, çalışmada merkez bankalarının enflasyonla mücadeledeki rolü tartışılmakta ve aşırı piyasa gücü sorununu ele almak ve enflasyonist baskıları azaltmak için vergi gibi politika önlemlerinin kullanılması önerilmektedir. Çalışma, aşırı kârların vergilendirilmesinin faiz oranlarını artırmaktan daha etkili olabileceği, ancak başarısının tasarım ve uygulamaya bağlı olduğu sonucuna varmaktadır. Piyasa gücü nedeniyle aşırı fiyatlandırma politikaları uygulayan firmalara vergi uygulanması, enflasyonu ele almak için önerilen bir başka önlemdir. Vergiler, transferler ve kamu harcamalarındaki değişiklikler gibi maliye politikası önlemleri, enflasyonla mücadele için faiz oranlarının artırılmasından daha uygun görülmektedir. Firma kârları ve firmaların piyasadaki hakimiyetleri enflasyonun arkasındaki birincil faktör olarak tanımlanmaktadır. Politika yapıcılar enflasyonla mücadele etmek ve istihdamı korumak için etkili politikalar geliştirirken bu faktörleri göz önünde bulundurmalıdır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uluslararası Ticaret (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |