Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim
...
Giriş
e-ISSN 2149-0767 | Yayın Aralığı Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Ahi Evran Üniversitesi | http://sbed.ahievran.edu.tr


Dergimiz Impact Faktörü Sıralamasında Ön Sıralarda Yer Aldı...

Detaylar için tıklayınız.


Dergi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün resmi yayın organıdır ve hakemli, akademik bir dergidir. 

Dergi yılda üç kez (Mart, Temmuz, Kasım aylarında) yayımlanır. Her sayıda en fazla 20 makale yayımlanır. Ayrıca, yılda bir kezden fazla olmamak kaydıyla yapılmış olan ulusal/uluslararası toplantılarda (sempozyum, kongre, konferans, vb.) sunulan sözlü bildiriler ve kültürümüzün önemli olayları, şahsiyetleri ile ilgili özel sayı yayımlanabilir.  Dergimizde 2020 yılından itibaren sadece, üniversitelerin Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Enstitüleri bünyesinde yüksek lisans/doktora programları açılabilien alanlarla ilgili konuları kapsayan makaleler kabul edilmektedir. 

Dergiye gönderilen bütün yazıların daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olması gerekmektedir. Her yazarın yılda bir makalesine yer verilmektedir. (Örneğin makale Kasım sayısında yayımlanmış ise, bir sonraki makale en erken bir yıl sonraki Kasım sayısında yayımlanabilecektir). Derginin yazı dili Türkçe ve İngilizce’dir.

TR Dizin değerlendirme kriterleri gereği tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
 
Gönderilen tüm çalışmalar, öncelikli olarak dergi sekretaryası tarafından intihal programı ile taranır, intihal oranı %20’nin üzerinde çıkan çalışmalar yazara iade edilir. İntihal oranı %20'nin altındaki çalışmalar derginin yayın ilkeleri, biçim ve içerik açısından editör tarafından değerlendirilerek uygun bulunan çalışmalar alan editörlerine yönlendirilir. Alan editörlerince incelemeye değer bulunan çalışmalar en az iki hakeme gönderilir. Hakemlerin kimlikleri hakkında yazarlara, makalelerin kime ait olduğu konusunda da hakemlere bilgi verilmez. Her iki hakemden de olumlu rapor alan çalışmalar yayımlanmak üzere sıraya konulur. İki hakemden de ret alan çalışmalar yazar(lar)ına bilgi verilerek arşivlenir. Hakem raporlarının birinin olumlu, diğerinin olumsuz olması durumunda alan editörünün belirleyeceği üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakemin raporu doğrultusunda çalışmanın yayımlanıp yayımlanmayacağına karar verilir.
 
Hakemler tarafından düzeltme istenmiş olan çalışmalar, gerekli değişikliklerin yapılması amacıyla yazarlarına tekrar gönderilir. Düzeltilmiş metnin belirtilen süre içerisinde dergiye ulaştırılması yazar(lar)ın sorumluluğundadır.

Yayımlanan makalelerin her türlü telif hakkı Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’ne, hukuki ve bilimsel sorumlulukları ise yazar(lar)ına aittir.

Çalışmanın kabul edilip yayımlanması durumunda yazarlara herhangi bir telif ücreti ödenmemektedir.

Dergimizde yayımlanan tüm eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır. 


Creative Commons Lisansı

Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

e-ISSN 2149-0767 | Yayın Aralığı Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Ahi Evran Üniversitesi | http://sbed.ahievran.edu.tr
Kapak Resmi


Dergimiz Impact Faktörü Sıralamasında Ön Sıralarda Yer Aldı...

Detaylar için tıklayınız.


Dergi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün resmi yayın organıdır ve hakemli, akademik bir dergidir. 

Dergi yılda üç kez (Mart, Temmuz, Kasım aylarında) yayımlanır. Her sayıda en fazla 20 makale yayımlanır. Ayrıca, yılda bir kezden fazla olmamak kaydıyla yapılmış olan ulusal/uluslararası toplantılarda (sempozyum, kongre, konferans, vb.) sunulan sözlü bildiriler ve kültürümüzün önemli olayları, şahsiyetleri ile ilgili özel sayı yayımlanabilir.  Dergimizde 2020 yılından itibaren sadece, üniversitelerin Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Enstitüleri bünyesinde yüksek lisans/doktora programları açılabilien alanlarla ilgili konuları kapsayan makaleler kabul edilmektedir. 

Dergiye gönderilen bütün yazıların daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olması gerekmektedir. Her yazarın yılda bir makalesine yer verilmektedir. (Örneğin makale Kasım sayısında yayımlanmış ise, bir sonraki makale en erken bir yıl sonraki Kasım sayısında yayımlanabilecektir). Derginin yazı dili Türkçe ve İngilizce’dir.

TR Dizin değerlendirme kriterleri gereği tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
 
Gönderilen tüm çalışmalar, öncelikli olarak dergi sekretaryası tarafından intihal programı ile taranır, intihal oranı %20’nin üzerinde çıkan çalışmalar yazara iade edilir. İntihal oranı %20'nin altındaki çalışmalar derginin yayın ilkeleri, biçim ve içerik açısından editör tarafından değerlendirilerek uygun bulunan çalışmalar alan editörlerine yönlendirilir. Alan editörlerince incelemeye değer bulunan çalışmalar en az iki hakeme gönderilir. Hakemlerin kimlikleri hakkında yazarlara, makalelerin kime ait olduğu konusunda da hakemlere bilgi verilmez. Her iki hakemden de olumlu rapor alan çalışmalar yayımlanmak üzere sıraya konulur. İki hakemden de ret alan çalışmalar yazar(lar)ına bilgi verilerek arşivlenir. Hakem raporlarının birinin olumlu, diğerinin olumsuz olması durumunda alan editörünün belirleyeceği üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakemin raporu doğrultusunda çalışmanın yayımlanıp yayımlanmayacağına karar verilir.
 
Hakemler tarafından düzeltme istenmiş olan çalışmalar, gerekli değişikliklerin yapılması amacıyla yazarlarına tekrar gönderilir. Düzeltilmiş metnin belirtilen süre içerisinde dergiye ulaştırılması yazar(lar)ın sorumluluğundadır.

Yayımlanan makalelerin her türlü telif hakkı Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’ne, hukuki ve bilimsel sorumlulukları ise yazar(lar)ına aittir.

Çalışmanın kabul edilip yayımlanması durumunda yazarlara herhangi bir telif ücreti ödenmemektedir.

Dergimizde yayımlanan tüm eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır. 


Creative Commons Lisansı
Cilt 5 - Sayı 2 - 24 Ara 2019
  1. Batıdan Doğuya Yavaş Seyahat: Doğu Ekspresinin Kars’ın Sürdürülebilir Turizm Gelişimine Etkisi
    Sayfalar 159 - 176
    Buket BULUK , Bekir EŞİTTİ
  2. Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkiye’de İlköğretim Programlarında Çokkültürlülüğün İzleri
    Sayfalar 177 - 197
    Hüseyin ŞİMŞEK , Aybike DAĞISTAN , Cem ŞAHİN , Elif KOÇYİĞİT , Gülen DAĞISTAN YALÇINKAYA , Mehmet KART , Suna DAĞDELEN
  3. Şirket Değerlemesine Kuramsal Açıdan Genel Bir Bakış
    Sayfalar 198 - 219
    Mustafa GÖZEN
  4. Mobing Aracı Olarak Ölçme ve Değerlendirme Ölçeği
    Sayfalar 220 - 236
    Süleyman Nihat ŞAD , Niyazi ÖZER , Meltem YURTÇU , Nuri ERDEMİR
  5. Konaklama İşletmelerinde Çalışan Personelin Örgütsel Bağlılıklarının Çeşitli Açılardan İncelenmesi
    Sayfalar 237 - 250
    Halil Özcan ÖZDEMİR
  6. Öğretmen Adaylarının Merak ve Keşfetme Algıları ile Okumaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
    Sayfalar 251 - 265
    Fatma SUSAR KIRMIZI , Şahin KAPIKIRAN
  7. Sayısal ve Sözel Bölümlerdeki Üniversite Öğrencilerinin Sözcük Çözümleme Stratejilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 266 - 283
    Hazal ARTUVAN KORKMAZ , Birkan GÜLDENOĞLU , Canan KALAYCIOĞLU
  8. Feminist Edebiyat Eleştirisi ve Hatice Bilen Buğra'nın Mal Sahibi Adlı Hikâyesinin İncelenmesi
    Sayfalar 284 - 298
    Havvaana KARADENİZ
  9. The Mindful Coping Scale: The Validity And Reliability Of Turkish Version
    Sayfalar 299 - 311
    Zeynep AKKUŞ ÇUTUK , Tuğba TÜRK
  10. Malatya Beş Konaklar Etnografya Müzesinde Bulunan Bir Gurup Şifa Tası
    Sayfalar 312 - 331
    Ercan ÇALIŞ
  11. Ters Yüz Sınıfa Yönelik Gerçekleştirilen Çalışmaların Eğilimleri: Bir Sistematik Alanyazın Taraması
    Sayfalar 332 - 348
    Özkan ÖZBAY , Rabia SARICA
  12. Stratejik Yönetim ve İnovasyon İlişkisi: KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma
    Sayfalar 349 - 367
    Fatih Ferhat ÇETİNKAYA , Hamdi Orhun GÜLBAHAR
  13. Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?
    Sayfalar 368 - 388
    Ali BALTACI
  14. Çoklu Görevler ile Bilişsel Kontrol Yetisi İlişkisinin Teorik Arka Planda İncelenmesi
    Sayfalar 389 - 407
    Mine İMREN
  15. Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Algılarının Kıdem Değişkeni Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analiz Çalışması
    Sayfalar 408 - 425
    Orhan YILMAZ , Tufan AYTAÇ
  16. Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Eşit İşaretine İlişkin Anlamaları
    Sayfalar 426 - 438
    Pınar YILDIZ , Azime ATAY
  17. Problem Genişletme Etkinliklerinin Problem Çözme Başarısına ve Üstbilişe Etkisi
    Sayfalar 439 - 458
    Seyfi ALAN , Gökhan ÖZSOY
  18. Öğretmenlerin Tasarım Odaklı Düşünmeye İlişkin Bilişsel Yapıları ve Kavramsal Değişimleri
    Sayfalar 459 - 482
    Derya GİRGİN
  19. 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 483 - 496
    Mehmet KURUDAYIOĞLU , Taşkın SOYSAL
  20. Aktif Spor Yapan Amatör Sporcuların Spor Ortamında Fair Play (Sportmen) Davranışlarının İncelenmesi
    Sayfalar 497 - 506
    Kadir PEPE , Arif KARA , Rabia ÖZKURT , Osman DALAMAN
Dizinler