Teknolojinin gelişmesi ile birlikte, diğer sektörlerde olduğu gibi bankacılık sektöründe de çalışma ve müşteriler ile etkileşim kurma biçimleri de değişmiştir. Değişen teknoloji ile birlikte, mobil bankacılık sistemi, kullanıcılarını inovasyona yönlendirerek müşteri odaklı, güvenilir ve ihtiyaçlara cevap veren hizmetler sunmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, mobil bankacılık hizmetlerinin Türk bankacılık sistemi karlılığına etkisini araştırmaktır. Aktif karlılığı (ROA) ve özsermaye karlılığının (ROE) bağımlı değişken olarak kullanıldığı çalışmada, 2011Q1-2024Q1 yılları arası çeyrek dönem verilerinden yararlanarak ARDL sınır testi ile uzun ve kısa dönem ilişkileri incelenmiştir. Aktif karlılığı ile mobil bankacılık aktif müşteri sayısı arasında uzun dönem katsayılar incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Buna karşın, aktif karlılığı ile ödemeler işlem hacmi değişkeni arasında istatistiksel olarak zayıf bir ilişki gözlemlenmiştir. Özkaynak karlılığı ile kredi kartı işlem hacmi arasında uzun dönem katsayılara bakıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu, buna karşın para transferi işlem hacmi ve yatırım işlem hacmi uzun dönem istatistik değerleri ile özkaynak karlılığı arasındaki ilişki istatistiksel olarak anlamlı değildir.
Anahtar Kelimeler: Bankacılık sektörü Mobil bankacılık Aktif karlılığı Özsermaye karlılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bankacılık ve Sigortacılık (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |