Dergi Kurulları

Sahibi

Default avatar
Prof. Dr. Cemalettin İPEK KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Yönetimi, Eğitim

Baş Editör

Ayfer Şahin
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Eğitim

Akademik Danışma Kurulu

Ahmet Ay
Prof. Dr. Ahmet AY SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Uluslararası İktisat (Diğer), Dış Ticaret Politikaları, Dış Ticaret, Uluslararası İktisatta Bölgesel Gelişme ve Küreselleşme, Avrupa Birliği Ekonomisi, Kalkınma Ekonomisi - Makro, Büyüme, Uluslararası İktisadi Kuruluşlar
Default avatar
Prof. Dr. Akmatali ALİMBEKOV KYRGYZ - TURKISH MANAS UNIVERSITY
Alan Eğitimleri (Diğer)
Ayfer Şahin
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Camgırbeg BÖKÖŞOV Bir kuruma bağlı değildir

10.11.1954 

Profesör. Çalışma alanları varlık felsefesi, dil felsefesi, düşünce tarihi.

Tarih Felsefesi, Dil Felsefesi, Düşünce Tarihi, Felsefe Tarihi (Diğer)

Prof. Dr. Douglas K. Hartman is a leading American scholar in the fields of educational technology and language learning. His research offers a vision of how educators can use AI effectively and ethically as the ‘GenAI Era’ unfurls.

Professor Hartman’s co-authored book “Anlama Stratejileri: Dijital Etkinlikler ile Dört Temel Dil Becerisi” (with Drs. Hayati Akyol & Özlem Baş) provides educators with a framework for using smart technologies as a thought partner, research assistant, learning designer, assessment developer, and co-writer. And his co-authored article “Can Artificial Intelligence Identify Reading Fluency and Level?” (with Drs. Mustafa Yıldız, Hasan Kağan Keskin, Saadin Oyucu, Murat Temur & Mücahit Aydoğmuş) examines the use of AI to assist with assessing children’s reading fluency.

During the 2023-2024 academic year, he was a visiting scholar at Gazi Üniversitesi. With support from TÜBİTAK, he partnered with Drs. Hayati Akyol, Mustafa Yıldız, and Serkan Düzgün to design and pilot an ‘AI for Academic Writing’ curriculum for graduate students at Turkish universities.

Dr. Hartman has been a keynote speaker at educational conferences across Europe, Asia, and North America for several decades. At Michigan State University, he has hosted several promising young educational researchers from Türkiye, collaborating on studies related to technology and language.

He has been a Visiting Professor at Columbia University (New York City) University of California (Berkeley), Gazi University (Türkiye), and Kazakh-American Free University (Kazakhstan), collaborating on projects that examine the innovative and ethical use of AI and ICTs in educational research.

Öğretim Teknolojileri, Sınıf Eğitimi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Filiz Nurhan Ölmez
Prof. Dr. Filiz Nurhan ÖLMEZ Ahi Evran Üniversitesi Neşet Ertaş Güzel Sanatlar Fakültesi
Halı-Kilim ve Dokuma, Eski Kumaş Desenleri
Halil İbrahim Yalın
Prof. Dr. Halil İbrahim YALIN Bir kuruma bağlı değildir
Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri
Default avatar
Prof. Dr. Hayati AKYOL GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Eğitimi
Nadir İlhan
Prof. Dr. Nadir İLHAN Kırşehir Ahi evran Üniversitesi Web
Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi), Dilbilim, Dil Çalışmaları
Refik Balay
Prof. Dr. Refik BALAY Bir kuruma bağlı değildir
Eğitim Yönetimi
Default avatar
Prof. Dr. Vefa TAŞDELEN Yıldız Teknik Üniversitesi

Vefa Taşdelen: 1966 yılında İnebolu’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini burada tamamladı. 1989 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nden mezun oldu. Aynı bölümde Varoluşçuluk ve Edebiyat Etkileşimi başlıklı yüksek lisans tezini hazırladı. Van’ın Gürpınar ilçesinde iki yıl öğretmenlik yaptıktan sonra 1994 yılında Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesine araştırma görevlisi olarak girdi. 1997-2000 yıları arasında, Seyir Estetik ve Sanat Dergisi’ni yönetti. 2000 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde araştırma görevlisi oldu. 2004’te Søren Kierkegaard’un Varoluş Alanlarında Benliğin Oluşamaması Sorunu ve Bir Çözüm Önerisi Olarak Sevgi Alanı, 2006’da Eğitim Hermeneutiği Sorunsalı Üzerine Felsefi Bir Araştırma başlıklı doktora tezlerini savundu. 2007’de Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’ne öğretim üyesi olarak girdi. 2012 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’ne geçiş yaptı. Çeşitli dergilerde felsefe, eğitim, sanat, edebiyat konularında yayımlanmış makale ve denemeleri bulunan Taşdelen 2017-2020 yılları arasında Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nde geçici görevle çalıştı. Halen Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmaktadır.
Eserleri: Sanat Akımları Sorunsalı ve Sürrealizm (inceleme, Girişim Yayınları, 1996) Kaygı Kavramı (Søren Kierkegaard’dan çeviri-inceleme, Hece Yayınları, 2004), Kierkegaard’da Benlik ve Varoluş (inceleme, Hece Yayınları, 2004), Felsefe Eğitim Sanat: Saffet Bilhan Armağanı (derleme, Sabri Büyükdüvenci’yle birlikte, Hece Yayınları, 2006), Hermeneutiğin Evrimi, Kesitler (inceleme, Hece Yayınları, 2008), Eğitimden Felsefeye: Necmettin Tozlu Armağanı (derleme, Ahmet Yayla ve Alaattin Karaca’yla birlikte, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları, 2011), Felsefeden Edebiyata, (deneme-inceleme, Hece Yayınları, 2013), Çağın Sorunları Karşısında Eğitim (derleme, Necmettin Tozlu ve Mehmet Önal’la birlikte, Bayburt Üniversitesi Yayınları, 2014), Felsefe Kültürü (Hece Yayınları, 2015), Felsefe ve Edebiyat Sempozyumu Bildiri Metinleri (derleme, Z. Taştan, A. Eyim, M. Erzen, E. Rızvanoğlu ile birlikte, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları), Dünyada ve Türkiye’de Üniversite (derleme, Necmettin Tozlu ve Mehmet Önal’la birlikte, Bayburt Üniversitesi Yayınları, 2016). Kaygıdan Umuda Varoluşun Renkleri (inceleme, Hece Yayınları, 2017). Önsözler (Søren Kierkegaard’dan çeviri, Ralph Lebro’yla birlikte, Beyaz Gemi Yayınları, 2022),

Felsefe, Eğitim Felsefesi
Default avatar
Prof. Dr. Yaşar ÖZÜÇETİN KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ Web

Yaşar ÖZÜÇETİN
1967 yılında Konya’da doğdu. 1987 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Tarih Anabilim Dalından mezun oldu. 1994 yılında Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsünde “20. Yüzyıl Başlarında Türkçülük Hareketi (1910-1923)” üzerine yaptığı tez ile yüksek lisansını, aynı enstitüde “Mehmet Şemsettin Günaltay’ın Hayatı, İlmî, idarî, Siyasî Faaliyetleri” adlı çalışması ile doktorasını tamamladı. Milli Eğitim Banklığında öğretmen ve idareci olarak görevlerde bulundu. 1998 yılında KTÜ Giresun Eğitim Fakültesinde, 2000 yılında KTÜ Giresun Fen Edebiyat Fakültesinde, 2002 yılında GÜ Kırşehir Eğitim Fakültesinde, 2003 yılından itibaren de GÜ Kırşehir Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yaptı. 2010 yılında Atatürk İnkılapları ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Bilim Alanında doçent, 2015 yılında da profesör oldu. Çeşitli ulusal ve uluslar arası dergilerde makaleleri yayımlandı. Kitapları; Çok Partili Hayata Geçiş Sürecinde Kırşehir, Berikan Yayınevi, Ankara (2009), Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Dizini, (Cilt 1-9), http://kefad.ahievran.edu.tr (16.11.2009), Kuva-yı Milliye ve Milli Mücadelede Kırşehir, Yayın No: 33, Kırşehir (2009), (Editör), KIRŞEHİR (Siyasî Tarihi ve Kırşehir Tarihî Bibliyografyası), ISBN:978-605-149-514-9 Kırşehir Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Gökçe Ofset Matbaacılık, Ankara /2014), Kurtuluş ve Kuruluşta Milletvekili Gözüyle Gazi Mustafa Kemal Paşa (1920-1923), ISBN: 978-605-9912-41-9, Berikan Yayınevi, Ankara (2015), (İkinci baskı 2020). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Başkanlığı (2010-2018), Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü görevini yürüten Prof. Dr Yaşar Özüçetin’in yabancı dili Fransızca olup, evli ve iki çocuk babasıdır.

Atatürk İlkeleri İnkılap Tarihi, Türk Siyasi Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Default avatar
Prof. Dr. Yücel KABAPINAR Marmara Üniversitesi

1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.

Tarih Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Sosyal Bilimlerde ve Eğitimde Bilgi İşleme

Editörler Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Abdulkerim KARADENİZ KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Ahmet Cem Erkman
Prof. Dr. Ahmet Cem ERKMAN Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Web
Fiziki Antropoloji ve Paleoantropoloji, Arkeometri, Evrim, Fiziki Antropoloji, Primatoloji
Ayfer Şahin
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Fazıl YOZGAT Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Siyaset Sosyolojisi, Karşılaştırmalı Siyasi Kurumlar, Anayasa ve Siyasal Kurumlar
Default avatar
Prof. Dr. Musa ÖZATA Ahi Evran Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü
Sağlık Yönetimi
Veli Ünsal
Prof. Dr. Veli ÜNSAL KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ Web
Eski Önasya Tarihi, Eski Anadolu Tarihi, Eskiçağ Tarihi
Davut Aydin
Doç. Dr. Davut AYDİN Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Fak. Eğitimde Psikolojik Hizmetler bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Abd. de lisans, Gazi Üni. Sosyal Bilimler Enst. Eğitimde Psikolojik Hizmetler Abd. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim dalında Yüksek Lisans, Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Enst. Eğitimde Psikolojik Hizmetler Abd. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim dalında Doktora tamamladı.  "Eğitimde Psikolojik Hizmetler", "Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık", "Bilişsel Davranışçı kuram ve Psikolojik Danışma", "Sosyal Bilişsel Kuram", "Kişilerarası iletişim, İletişim Çatışmaları, ve Aile İçi İletişim", "Bağımlılık ve Bağımlılıklarla Mücadele", "Alan, Meslek ve Kariyer Danışmanlığı ve Rehberliği", "Eğitim Psikolojisi", "Ruhsal Zeka" alanlarında uluslararası ve ulusal dergilerde makaleler, uluslararası ve ulusal yayınevleri tarafından yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlıkları ve kitap editörlüğünü bulunmaktadır.

Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Kariyer Danışmanlığı, Aile Danışmanlığı
Gül Özüdoğru
Doç. Dr. Gül ÖZÜDOĞRU Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri, Hayat Boyu Öğrenme
Default avatar
Prof. Hande KILIÇARSLAN KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Geleneksel Türk Sanatları, Ciltleme Sanatı, Çini Sanatı, Eski Kumaş Desenleri, Halı-Kilim ve Dokuma, Tezhip, Geleneksel Türk Sanatları (Diğer)
Maksut Yiğitbaş
Doç. Dr. Maksut YİĞİTBAŞ AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ

Maksut Yiğitbaş
1995 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi, Fen- Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladı. Aynı ünivesitede, 1999 yılında “II. Meşrutiyet’e Kadar Türk Romanında Paris” başlıklı tezi ile Yeni Türk Edebiyatı alanında yüksek lisansını; 2006 yılında “Hilmi Yavuz’un Hayatı, Sanatı ve Eserleri” konulu tezi ile doktorasını tamamladı. Bir süre Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yapan Maksut Yiğitbaş 2009 yılından beri Ahi Evran Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Yeni Türk Edebiyatı alanında bilimsel nitelikli ve diğer süreli dergilerde yayımlanmış makaleleri, bilgi şöleni ve kurultaylarda sunulmuş bildirileri vardır.

Kitapları: “Gülün Ustası, Hilmi Yavuz” (2008),
“Edebiyatımızın Ebem Kuşağı, Halit Ziya Hikayeciliğinde Renklerin Dili” (2019),
“Edebiyatımız Üzerine Söyleşiler” (2022).

Dil Çalışmaları
Yurdal Dikmenli
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ Web
Coğrafya Eğitimi
Yusuf Ziya Olpak
Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ

Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde çalışmaktadır. İlgi alanları arasında; çevrimiçi öğrenme, öğretim tasarımı ve yapay zekâ konuları yer almaktadır.

Öğretim Tasarımı, Doğal Dil İşleme, Bilgisayar Yazılımı
Default avatar
Yrd. Doç. Dr. Işık ADAK ADIBELLİ Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Web
Arkeoloji Bilimi, Arkeolojide Seramik, Helenistik Dönem Arkeolojisi, Kentsel Arkeoloji, Yunan ve Roma Dönemi Arkeolojisi

Sekreterya

Temel Eğitim
Dildar Özaslan
Dr. Öğr. Üyesi Dildar ÖZASLAN KIRSEHIR AHI EVRAN UNIVERSITY
Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Semra OMAK Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Otistik Çocuklar Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi, Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)

Dizgi - Grafik

Default avatar
Arş. Gör. Zeynep Neveser KIZILÇİM KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Son Güncelleme Zamanı: 17.06.2025