Bu araştırmada yatılı okullarda görev yapan öğretmenlerin iş doyumlarının ayrıntılı biçimde analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşıma dayanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışma grubunda yatılı okullarda görev yapan gönüllü 18 öğretmen yer almıştır. Veri toplama kısmında araştırmacı tarafından hazırlanan 17 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu formdan elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Analizler sonucunda; üç tema (Kazanç, Güçlük ve Gelecek Planları) ve bu temalara ait dokuz alt tema oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre yatılı okullarda çalışan öğretmenlerin iş doyumlarını etkileyen içsel ve dışsal birçok faktör olduğu görülmüştür. Bu öğretmenlerin iş doyumlarını düşüren faktörlerin başında gece nöbetleri/belleticilik görevleri, yorgunlukları ve sorumlulukları gelmiştir. Ancak okulun aile ortamı gibi olması ve öğrencilerle kurulan olumlu ilişkiler öğretmenlerin iş doyumlarını artırmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular alanyazı çerçevesinde tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |