Öğretmen niteliğini etkileyen önemli unsurlardan biri öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumlardır. Çünkü öğretmenlerin mesleklerine yönelik
tutumları, mesleki davranışlarının en güçlü yordayıcısıdır. Bu amaçla
öğretmenlik mesleğinde büyük bir rol oynayan tutumların araştırılıp
yordanması gerekmektedir. Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının
öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları cinsiyet, anne ve baba eğitim
durumu, mezun olunan lise, akademik ortalama, ÖSYS ( öğrenci seçme ve
yerleştirme sınavı) giriş puanları değişkenlerine göre incelenmiştir. Bu
amaçla her bölgeden rastgele (yansız) seçilen bir eğitim fakültesi olmak
üzere toplam 7 üniversitede, 2013-2014 bahar yarıyılında öğrenim gören
536 sınıf öğretmenliği ana bilim dalı son sınıf öğrencilerine, araştırmacı
tarafından geliştirilen 5‟li likert ölçek formları uygulanmıştır. Verilerin
analizinde bağımsız T testi, Anova testi ve Yapısal Eşitlik Modellemesi
kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının tutumları, cinsiyet, baba
öğrenim durumu ve anne öğrenim durumuna göre farklılık gösterirken,
mezun oldukları lise türüne göre farklılık göstermediği sonucuna
ulaşılmıştır. Ayrıca ÖSYS puanları, akademik başarıları ve ÖMİT (
öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum) puanları arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. ÖSYS‟den aldıkları puanların ve
akademik başarılarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun anlamlı
bir yordayıcısı olmadığı, ÖSYS‟den aldıkları puanların da akademik
başarılarının anlamlı bir yordayıcısı olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Submission Date | November 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |