Bu çalışmanın temel amacı öğretmen
adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini
ölçebilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaç çerçevesinde öğretmen
adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinlik düzeylerini
çeşitli değişkenler açısıdan incelemek araştırmanın alt amacını
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ilk olarak, ilgili alanyazın temelinde
oluşturulan madde havuzundan uzman görüşleri yardımı alınarak seçilen 23
madde5’li likert tipinde bir taslak lçek hazırlanmıştır. Ölçek, 2015-2016
Eğitim ve Öğretim Yılı’nda Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim
gören 284 öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 programı
kullanılarak analiz edilmiş ve Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .937
olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliği için açımlayıcı faktör analizi
yapılmıştır. Sonuç olarak geçerliği ve güvenirliği oldukça yüksek tek faktörlü
20 maddelik nihai ölçek elde edilmiştir. Sonrasında, araştırmacılar tarafından
geliştirilen ölçek ve kişisel bilgi formu kullanılarak öğretmen adaylarının
bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinlik düzeyleri ile cinsiyet,
bölüm akademik başarı ve bölüm memnuniyeti arasında anlamlı bir farkın olup
olmadığı incelenmiştir. Cinsiyete, bölüme ve akademik başarıya göre anlamlı bir
fark bulunmazken; bölüm memnuniyetine göre .01 düzeyinde anlamlı bir farkın olduğu
gözlemlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 24, 2017 |
Submission Date | November 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |