İletişim becerileri üzerine olan bu araştırmada, Ahi Evran Üniversitesi,
Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının ne tür
kalıplaşmış düşüncelere eğilim gösterdiğini ortaya koymak ve kalıplaşmış
düşünce eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp
farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemi ile
seçilmiş 142’si kız, 30’u erkek olmak üzere 172 aday öğretmenden oluşmaktadır.
Araştırmanın verileri kalıplaşmış düşünce eğilim formu kullanılarak elde
edilmiştir. Veriler betimsel ve non-parametrik testler kullanılarak analiz
edilmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının kalıplaşmış düşünce
türlerinden 11 alt boyutunun 4 alt boyutuna eğilim gösterdikleri; 7 alt
boyutuna eğilim göstermedikleri ortaya çıkmıştır. Cinsiyet değişkenine göre
öğretmen adaylarının kalıplaşmış düşünce türlerinden 11 alt boyutun 10 alt
boyutunda istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmaması sebebiyle,
cinsiyet değişkeni bağlamında genel olarak ayrımın olmadığı sonucuna
ulaşılmıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre öğretmen adaylarının kalıplaşmış
düşünce türlerinden 11 alt boyutunun 4 alt boyutunda 1. sınıf lehine istatiksel
olarak anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Bu durum dördüncü sınıfta
öğrenim gören öğretmen adaylarının etkili iletişim dersi almış olması
kalıplaşmış düşünce türlerine eğilim göstermemelerini desteklediğini
düşündürmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | July 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |