Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Düzeyinde Yabancı Dil Ağırlıklı Programların Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 365 - 378, 30.07.2022
https://doi.org/10.31592/aeusbed.912412

Abstract

Türkiye’de yabancı dil öğretimi uzun yıllar devam etmesine rağmen, yabancı dil öğretiminde hedeflenen düzeye ulaşılamamaktadır. MEB ortaya çıkan sorunlara çözüm olarak, ortaokul düzeyinde belirlenen pilot okullarda yabancı dil ağırlıklı program uygulanmasına karar vermiştir. Bu araştırmada; ortaokul düzeyinde yabancı dil ağırlıklı programların, öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla durum çalışması modeli kullanılmış ve Kırşehir ilinde, yabancı dil ağırlıklı programların uygulandığı ortaokullarda 6. sınıfta öğrenim gören 4 öğrencinin görüşlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada veriler, yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış maddeler içeren görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde; yabancı dil ağırlıklı sınıflarda öğrenim gören katılımcı öğrenciler, konuların ve etkinliklerin, arkadaşları ile İngilizce olarak iletişim kurmalarını sağladığı ve onlar için eğlenceli bir eğitim ortamı oluşturduğu görüşündedir. Katılımcı öğrenciler, konuların öğrenilmesi ve etkinliklerin yapılabilmesi için önerilen sürenin yeterli olduğunu dile getirmektedir. Programların değerlendirme boyutuna ilişkin katılımcı öğrenciler, ünite bittikten sonra değerlendirildiklerini ifade etmektedir. Katılımcı öğrenciler, yabancı dil ağırlıklı sınıflarda yaşadıkları en büyük sorunun İngilizce kelimelerin telaffuzu olduğu konusunda hemfikirdir. Programda öğrenilmesi gereken kelimelerin oldukça yoğun olması nedeniyle öğrenciler kelime öğrenmede zorluklar yaşamaktadır. Ayrıca dinleme metinlerinde kelimelerin farklı telaffuz edilmesi ve hızlı konuşulması nedeniyle metinleri anlamakta zorluk yaşadıklarını dile getirmektedir.

References

  • Dilekli, Y. (2018). Ortaokul İngilizce hazırlık sınıfı programı pilot uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi- International Journal of SocietyResearches, 8(15).
  • Doye, P. ve Luttge, D. (1977). Untersuchungen zum Englischunterricht in der grundschule. Bulunduğu Eser: H, Sauer. (1993). Fremdsprachlicher fruhbeginn in der diskussion. Neusprachliche Mitteilungen Aus Wissenschaft Und Praxis, 2, 85-93
Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 365 - 378, 30.07.2022
https://doi.org/10.31592/aeusbed.912412

Abstract

References

  • Dilekli, Y. (2018). Ortaokul İngilizce hazırlık sınıfı programı pilot uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi- International Journal of SocietyResearches, 8(15).
  • Doye, P. ve Luttge, D. (1977). Untersuchungen zum Englischunterricht in der grundschule. Bulunduğu Eser: H, Sauer. (1993). Fremdsprachlicher fruhbeginn in der diskussion. Neusprachliche Mitteilungen Aus Wissenschaft Und Praxis, 2, 85-93
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülen Dağıstan Yalçınkaya 0000-0002-6989-3981

Nihat Çalışkan 0000-0002-6503-7432

Publication Date July 30, 2022
Submission Date April 9, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Dağıstan Yalçınkaya, G., & Çalışkan, N. (2022). Ortaokul Düzeyinde Yabancı Dil Ağırlıklı Programların Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 365-378. https://doi.org/10.31592/aeusbed.912412