Bu araştırmanın amacı, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı (OÖEP) ve 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı’nın (TYMMOÖEP) erken okuryazarlık becerileri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu kapsamda araştırmada doğrudan programlara ilişkin dokümanlar incelendiği için nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynakları 2013 OÖEP ve 2024 TYMMOÖEP’dır. Araştırmada veri toplama sürecinde veri kaybını engellemek, verileri sistemli ve düzenli bir şekilde toplamak amacıyla bir veri analiz formu hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre erken okuryazarlık becerisine 2024 TYMMOÖEP’nda daha fazla ve kapsamlı bir şekilde yer verildiği görülmüştür. Ayrıca erken okuryazarlık 2024 programında bir öğrenme merkezi olarak önerilmiştir. Bunun yanında Türkçe alan becerisi dinleme/izleme, konuşma, okuma ve erken okuryazarlık şeklinde dört alt başlığa ayrılmış ve erken okuryazarlık doğrudan bir başlık olarak yer almıştır. 2024 programında erken okuryazarlığın kapsamlı bir şekilde ele alınmasının ilerleyen yıllarda öğrencilerin okuma ve yazmaya hazıroluşluklarına ciddi katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Erken okuryazarlık becerileri eğitim programı okul öncesi eğitimi ilkokula hazıroluşluk
This study aims to comparatively examine the 2013 Preschool Curriculum (PSC) and the 2024 Century of Türkiye Education Model Preschool Curriculum (CTEMPSC) in terms of early literacy skills. Accordingly, since documents directly related to the curricula were examined in the study, document analysis, one of the qualitative research methods, was used. The data sources of the study are the 2013 PSC and the 2024 CTEMPSC. During the data collection process, a data analysis form was prepared in order to prevent data loss and to collect the data systematically and regularly. The descriptive analysis technique was used to analyse the data obtained as a result of the study. Based on the research results, it was observed that early literacy skills are included more frequently and more comprehensively in the 2024 CTEMPSC. Moreover, early literacy is proposed as a learning center in the 2024 curriculum. Furthermore, Turkish domain-specific skills are divided into four subheadings as listening/watching, speaking, reading and early literacy, and early literacy is also included as a direct heading. It is thought that this comprehensive approach to early literacy in the 2024 curriculum will make a significant contribution to students’ readiness for reading and writing in later years.
Early literacy skills curriculum preschool education readiness for primary school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 2 |