Nijeryalı, heterojen doğası ve demokratik ilkeleri nedeniyle, genellikle diğer insanların ve kültürün cehaletinden kaynaklanan etnosentrizm ve ırkçılıkla savaşmak için daha iyi bir konumda olacağından, çalışma okulda etik konulara çok kültürlü bir yaklaşımı vurgulamaktadır. Çok kültürlü eğitimin özü, kültürel hoşgörü ve tamamlayıcılık perspektifinden görülebilmektedir. Bir tavsiye olarak, bu makale, Nijerya'daki çeşitli kültürlerin, farklı etik bakış açılarının, demokratik bir toplum olarak kapsayıcı bir şekilde gösterilmesi için güçlü bir ahlaki gerekçe sunmaktadır. Böyle bir yaklaşım, diğer insanların değerlerine ve inançlarına saygıyı teşvik eder. Saygı, çoğu kültür tarafından genellikle ahlaki bir değer olarak kabul edilir. Bütün bunlar okullara da yansıtılmalıdır.
The work highlighted a multicultural approach to ethical issues in school, as Nigerian in its heterogeneous nature and democratic tenets will stand a better position to fight ethnocentrism and racism that often result from ignorance of other people’s and culture. The essence of multicultural education can be seen from the perspective of cultural tolerance and complementarity. By a way of recommendation, the paper made a strong moral case for inclusive disclosure of different ethical viewpoints of different cultures in Nigeria as a democratic society. Such an approach fosters respect for the values and beliefs of other people and respect is generally accepted by most culture as a moral value. All these should be reflected in the school.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Political Science |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 13, 2022 |
Publication Date | April 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |