Bu çalışma, Türkiye’de eğitim gören Afrikalı uluslararası öğrencilerin ayrımcılık ve dışlanma deneyimlerini incelemektedir. Çalışmada, Youtube platformunda Afrikalı öğrencilerle yapılan röportajlar nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılarak içerik ve söylem analizi teknikleri yardımıyla değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, Afrikalı öğrencilerin konuk olarak yer aldığı 11 adet Youtube videosu analize tabi tutulmuştur. Afrikalı öğrencilerin Türkiye’deki toplumsal algısı, kültürel uyum süreçleri, akademik yaşamları ve karşılaştıkları ayrımcı söylemler temel analiz konularını oluşturmaktadır. Bulgular, Afrikalı öğrencilerin hem olumlu hem de olumsuz deneyimler yaşadığını ortaya koymaktadır. Türkiye’ye aidiyet hisseden öğrenciler olduğu gibi, sosyal dışlanma ve önyargılarla karşılaşanlar da bulunmaktadır. Özellikle dil bariyeri, kültürel farklar ve ayrımcılık gibi konuların entegrasyon süreçlerini zorlaştırdığı ifade edilmekle beraber medya ve toplumsal söylemlerde yer alan stereotiplere maruz kalındığı tespit edilmiştir Bununla birlikte, Türk toplumunun misafirperverliği ve yardımlaşma kültürü de öğrenciler tarafından vurgulanmaktadır. Ayrıca Türkiye’de son birkaç yıldır yazılı ve görsel medyada artan yabancı karşıtlığı ve düşmanlığının öğrenciler üzerinde doğrudan olumsuzluklara yol açmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, Türkiye’deki Afrikalı uluslararası öğrencilerin deneyimlerini anlamak, uluslararasılaşma süreçlerinin sürdürülebilirliği açısından kritik bir öneme sahiptir. Dolayısıyla çalışma, daha kapsamlı ve kapsayıcı politikalarla süreç yönetiminin desteklenmesi gerektiğini önermektedir. Bununla birlikte, çalışmanın gelecekte yapılacak araştırmalara metodolojik ve teorik katkılar sağlaması hedeflenmektedir.
Afrikalı uluslararası öğrenciler Ayrımcılık Doküman analizi İçerik ve Söylem analizi Kültürel uyum
This study examines the discrimination and exclusion experiences of African international students studying in Turkey. In the study, interviews conducted with African students on the YouTube platform were evaluated with the help of content and discourse analysis techniques using document analysis, one of the qualitative research methods. In this context, 11 YouTube videos were analyzed in which African students were guests. The primary analysis topics were the social perception of African students in Turkey, their cultural adaptation processes, their academic lives, and the discriminatory discourses they encountered. The findings reveal that African students have both positive and negative experiences. While there are students who feel a sense of belonging to Turkey, there are also those who encounter social exclusion and prejudice. It has been stated that issues such as language barriers, cultural differences, and discrimination, in particular, make integration processes difficult, and it has been determined that they are exposed to stereotypes in the media and social discourse. However, the students also emphasize the hospitality and helpfulness culture of Turkish society. In addition, it has been determined that the xenophobia and hostility that have increased in the written and visual media in Turkey in the last few years has not directly caused adverse effects on the students. In conclusion, understanding African international students' experiences in Turkey is critical for the sustainability of internationalization processes. Therefore, the study suggests that process management should be supported with more comprehensive and inclusive policies. In addition, the study aims to provide methodological and theoretical contributions to future research.
African international students Discrimination Document analysis Content and Discourse analysis Cultural adaptation
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology of Migration, Ethnicity and Multiculturalism, African Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 25, 2025 |
Publication Date | July 30, 2025 |
Submission Date | February 14, 2025 |
Acceptance Date | May 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 2 |