Tarımsal üretimi artırmaya yönelik müdahaleler her zaman piyasa stratejilerini fazla dikkate almadan üretime yönelik olmuştur. Bu arka plana karşı, çeşitli kalkınma kuruluşları, sırasıyla
küçük çiftçilerin tarımsal üretim ve pazarlamasını dönüştürmek amacıyla katılımcı tarımsal dönüşüme yönelik kırsal girişimleri ve çiftçi pazarı okulu yaklaşımlarını birleştiren bir proje başlattı.
Bu çalışmanın amacı, katılımcı tarımsal dönüşüme yönelik birleşik kırsal girişimler ile çiftçi pazarı okulu yaklaşımlarının gelir ve gıda güvenliği üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalışmada kesitsel bir araştırma tasarımı uygulanmış ve kullanılan veriler, çok aşamalı rastgele örnekleme prosedürü kullanılarak seçilen 321 çiftçi hanesinden oluşan bir örneklemden toplanmıştır. 321 katılımcının 93'ü katılımcı tarımsal dönüşüm ve çiftçi pazarı okulu için kırsal girişimlere katılan çiftçilerdi ve sırasıyla 100 ve 128'i katılımcı tarımsal dönüşüm müdahaleleri için kırsal girişimlere katılan ve katılımcı olmayan çiftçilerdi. Veriler, niceliksel veriler için tanımlayıcı istatistikler ve eğilim puanı eşleştirme kullanılarak analiz edilirken, nitel bilgilerin analizinde içerik analizi uygulandı. Sonuçlar, katılımcı tarımsal dönüşüm için kırsal girişimlere çiftçi pazarı okulu ve yalnızca katılımcı tarımsal dönüşüm için kırsal girişimlere kayıtlı çiftçiler ile katılmayanlar arasında, gelir ve gıda çeşitliliği düzeylerinde anlamlı bir fark olmadığını, ancak olumlu bir fark olduğunu göstermektedir. Katılımcı tarımsal dönüşüme yönelik kırsal girişimler ve çiftçi pazarı okulu ve yalnızca katılımcı tarımsal dönüşüme yönelik kırsal girişimler müdahalelerinin sonuçları sırasıyla Tanzanya Şilini (TZS) 73.947 ve TZS 51.796 oldu ve gıda çeşitliliği puanları 7.454 ve 7.418 oldu. Çiftçilerin pilot uygulama sırasında karşılaştığı kuraklığın, yaklaşımların etkisinin önemsiz olmasındaki temel zorluk olduğu görüldü. Çalışmamızın sonuçları, katılımcı tarımsal dönüşüm için birleşik kırsal girişimlerin ve tarımsal müdahalelerde çiftçi pazarı okulunun benimsenmesinin, küçük çiftçilerin gelirini ve gıda güvenliğini iyileştirebileceğini göstermektedir. Verimlilik ve arazi kullanım verimliliği açısından ek faydalar üretmek için
iki yaklaşımın desteklenmesi gerekmektedir.
Katılımcı tarımsal dönüşüm için kırsal girişimler çiftçi pazarı okulu eğilim puanı uyumu gelir gıda güvenliği
Interventions to increase agricultural production have always been biased toward production without much consideration of market strategies. It is against this background, several development agents initiated a project that combines rural initiatives for participatory agricultural transformation and farmer market school approaches with the aim of transforming smallholder farmers’ agricultural production and marketing, respectively. The objective of this study is to examine the impact of combined rural initiatives for participatory agricultural transformation and farmer market school approaches on income and food security. The present study applied a cross-sectional research design, and the data used were gathered from a sample of 321 farming households, selected using a multi-stage random sampling procedure. Of the 321 respondents, 93 were farmers who participated in rural initiatives for participatory agricultural transformation and farmer market school, and 100 and 128 were farmers who participated in rural initiatives for participatory agricultural transformation interventions and non-participants, respectively. Data were analyzed using descriptive statistics and propensity score matching for quantitative data, while content analysis was applied for analyzing qualitative information. The results indicate that, across farmers enrolled in rural initiatives for participatory agricultural transformation and farmer market school and rural initiatives for participatory agricultural transformation only, and nonparticipants, there was no significant difference in levels of income and food diversity, although there was a positive difference. The results of rural initiatives for participatory agricultural transformation and farmer market school and rural initiatives for participatory agricultural transformation-only interventions were Tanzania Shilling (TZS) 73,947 and TZS 51,796, respectively, with food diversity scores of 7.454 and 7.418. The drought faced by farmers during piloting was found to be the main challenge for the insignificance impact of the approaches. The results of our study suggest that the adoption of combined rural initiatives for participatory agricultural transformation and farmer market school in agricultural interventions is likely to improve smallholder farmers’ income and food security. The two approaches should be promoted to produce additional benefits in terms of productivity and land use efficiency.
Rural initiatives for participatory agricultural transformation farmer market school propensity score matching income food security
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 29, 2024 |
Publication Date | January 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 55 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License