Osmanlı Devleti için demiryolu, isyanların bastırılarak merkezi otoritenin sağlanması açısından oldukça önemlidir. Demiryolu hattı boyunca yeni tarım alanlarının açılmasıyla birlikte üretimde de artış beklenmekte idi. Hat boyunca yerleştirilen özellikle Balkanlardan gelen muhacirlerin ileri tarım teknikleriyle üretimde artış sağlanmıştır. Hem yeni tarım ürünlerinin hem de mevcut ürünlerin ticari yönden diğer bölgelere özellikle de limanlara bozulmadan getirilerek ticaretin canlanması bakımından demiryolu oldukça önemli bir konu idi. Osmanlı Devleti’nde önce ticaret hacmi büyük olan limanlar ve limanların yakın çevresine demiryolu inşası yapılmıştı. Hükümetin, hem merkezi otoriteyi sağlamlaştırmak istemesi nedeniyle hem de Ankaralı halk ve idarecilerinin isteği doğrultusunda İzmit-Ankara arasında demiryolu inşası için çalışmalara başlanmıştı. Almanlara verilen ihale ile 1882 senesinde başlayan hat döşenmesi işlemleri 1893 senesinde demiryolunun Ankara’ya gelişi ile son bulmuştur. İzmit-Ankara demiryolunun açılmasıyla birlikte İstanbul-Ankara arasındaki ulaşım 2 güne inmişti.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 4 |
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (HEFAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.