Küresel dünyada, iş, eğitim, tatil vb. diğer amaçlar ile doğduğu ve ana dilini öğrendiği ülkenin
dışında yaşamak durumunda olan farklı ülke vatandaşları mevcuttur. Bu çalışmada, çeşitli nedenlerle
Ankara’da yaşamak durumunda olan yabancı uyruklu öğrencilere eğitim veren Millî Eğitim Bakanlığı
bünyesinde görevli öğretmenlere anket yapmak suretiyle; yabancı uyruklu öğrencilerin dil ihtiyaçları
öğretmen görüşleriyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada 20 öğretmene sorular yöneltilmiştir. Soruların
7‘si kişisel ölçekte, 20’si ise yabancı uyruklu çocuklara Türkçe öğretirken öğretmenlerin yaşadığı
problemler ile ilgilidir. Araştırmanın alt problemlerinde ise; Türkiye’de yaşayan yabancı uyruklu
öğrencilerin, anlatma, anlama becerileri bağlamında, dinleme, okuma, konuşma ve yazmaya yönelik
dil ihtiyaçları incelenmiştir. Araştırmada; Türkiye’de yaşayan yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe öğrenme
sürecinde en kolay ve en zor geliştirdikleri dil becerileri incelenmiş, araştırma öğretmen görüşleri
ile son bulmuştur. Çalışmayla, Türkiye’de yaşayan yabancı uyruklu öğrencilerin anlama becerisi bağlamında temel dil ihtiyacının dinleme, anlatma becerisi bağlamında temel dil ihtiyacının ise konuşma
olduğu, en kolay geliştirdikleri dil becerisinin dinleme, en zor geliştirdikleri dil becerisinin ise yazma
olduğu ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 5 |
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (HEFAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.